Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

University Preparation of Kindergarten Teachers for English Teaching in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F23%3A63564098" target="_blank" >RIV/70883521:28150/23:63564098 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.26529/cepsj.1378" target="_blank" >https://doi.org/10.26529/cepsj.1378</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.26529/cepsj.1378" target="_blank" >10.26529/cepsj.1378</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    University Preparation of Kindergarten Teachers for English Teaching in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An ever-increasing trend of early foreign language teaching requires adequate responses to the university training of future kindergarten teachers. However, research in this area, including policies, suggests that the situation is not entirely satisfactory. This paper aims to determine the level of preparation of future teachers for teaching English to pre-primary children at individual universities in the Czech Republic. It presents findings obtained through quantitative content analysis of the syllabi of eight universities that provide education in the field of teacher training for kindergartens and focus on the preparation of future teachers for English tuition. The results show that courses for English tuition in kindergarten are not implemented by every university. Universities differ in their emphasis on foreign language tuition in kindergarten, which is reflected in the number and content of provided courses.

  • Název v anglickém jazyce

    University Preparation of Kindergarten Teachers for English Teaching in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    An ever-increasing trend of early foreign language teaching requires adequate responses to the university training of future kindergarten teachers. However, research in this area, including policies, suggests that the situation is not entirely satisfactory. This paper aims to determine the level of preparation of future teachers for teaching English to pre-primary children at individual universities in the Czech Republic. It presents findings obtained through quantitative content analysis of the syllabi of eight universities that provide education in the field of teacher training for kindergartens and focus on the preparation of future teachers for English tuition. The results show that courses for English tuition in kindergarten are not implemented by every university. Universities differ in their emphasis on foreign language tuition in kindergarten, which is reflected in the number and content of provided courses.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Center for Educational Policy Studies Journal

  • ISSN

    1855-9719

  • e-ISSN

    2232-2647

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SI - Slovinská republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    135-157

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85185912410