Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exploring the relationship between digital gaming, language attitudes, and academic success in EFL university students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F24%3A63581098" target="_blank" >RIV/70883521:28150/24:63581098 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405844024093320/pdfft?md5=1539e0f2fca0dbe2f0dbcb3cd6793421&pid=1-s2.0-S2405844024093320-main.pdf" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405844024093320/pdfft?md5=1539e0f2fca0dbe2f0dbcb3cd6793421&pid=1-s2.0-S2405844024093320-main.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e33301" target="_blank" >10.1016/j.heliyon.2024.e33301</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exploring the relationship between digital gaming, language attitudes, and academic success in EFL university students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The potential of digital games in education has been widely discussed, yet there is a significant gap in the literature regarding their influence on foreign language learning, particularly in Central Europe, and using mixed-method research designs. This study aims to fill this gap by providing empirical data from a new cultural context. Using a mixed-method research design, it investigates the impact of gaming on language learning outcomes of English as a Foreign Language (EFL) university students. A total of 99 Slovak university students of English as a foreign language were selected by convenience sampling, of which 10 were chosen for qualitative interviews to triangulate the data. The results reveal a significant improvement in vocabulary knowledge and a reported increase in positive language attitudes among gamers compared to non-gamers, with no significant difference in grade point averages between the two groups. These findings highlight the potential of digital gaming to enhance vocabulary learning and foster positive attitudes towards language learning among EFL students. Recommendations for future research are provided.

  • Název v anglickém jazyce

    Exploring the relationship between digital gaming, language attitudes, and academic success in EFL university students

  • Popis výsledku anglicky

    The potential of digital games in education has been widely discussed, yet there is a significant gap in the literature regarding their influence on foreign language learning, particularly in Central Europe, and using mixed-method research designs. This study aims to fill this gap by providing empirical data from a new cultural context. Using a mixed-method research design, it investigates the impact of gaming on language learning outcomes of English as a Foreign Language (EFL) university students. A total of 99 Slovak university students of English as a foreign language were selected by convenience sampling, of which 10 were chosen for qualitative interviews to triangulate the data. The results reveal a significant improvement in vocabulary knowledge and a reported increase in positive language attitudes among gamers compared to non-gamers, with no significant difference in grade point averages between the two groups. These findings highlight the potential of digital gaming to enhance vocabulary learning and foster positive attitudes towards language learning among EFL students. Recommendations for future research are provided.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Heliyon

  • ISSN

    2405-8440

  • e-ISSN

    2405-8440

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    13

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    001260891700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85196781402