Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Professional internship of social pedagogy students: new challenges and threats

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F24%3A63587798" target="_blank" >RIV/70883521:28150/24:63587798 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pressto.amu.edu.pl/index.php/psn/article/view/45193/37173" target="_blank" >https://pressto.amu.edu.pl/index.php/psn/article/view/45193/37173</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14746/psn.2024.4.8.3" target="_blank" >10.14746/psn.2024.4.8.3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Professional internship of social pedagogy students: new challenges and threats

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main objective of this study is to analyse the changes in social education professional internship for university students. We concentrated on identifying strengths and weaknesses of professional internship, and the opportunities and threats observed in the implementation of professional social education professional internship during the coronavirus crisis. We subsequently explain how the impacts of this extraordinary situation are reflected in the competency model of the future social educator. Due to the absence of specific research studies looking at the transformation of student professional internship during the coronavirus crisis period, we thought it seemed appropriate to investigate in detail one specific case, and use it to analyse the partial impacts of the pandemic in the implementation of the professional internship of specifically university students. Using a descriptive case study design, we analyze social education internships during the coronavirus period in the Czech Republic, utilizing student data (internship diary, facility assessment, self-assessment, and questionnaire) to identify changes in the internship system. We found many significant changes in the implementation of professional internship, which are fundamentally reflected in the competency model of Social Education graduate.

  • Název v anglickém jazyce

    Professional internship of social pedagogy students: new challenges and threats

  • Popis výsledku anglicky

    The main objective of this study is to analyse the changes in social education professional internship for university students. We concentrated on identifying strengths and weaknesses of professional internship, and the opportunities and threats observed in the implementation of professional social education professional internship during the coronavirus crisis. We subsequently explain how the impacts of this extraordinary situation are reflected in the competency model of the future social educator. Due to the absence of specific research studies looking at the transformation of student professional internship during the coronavirus crisis period, we thought it seemed appropriate to investigate in detail one specific case, and use it to analyse the partial impacts of the pandemic in the implementation of the professional internship of specifically university students. Using a descriptive case study design, we analyze social education internships during the coronavirus period in the Czech Republic, utilizing student data (internship diary, facility assessment, self-assessment, and questionnaire) to identify changes in the internship system. We found many significant changes in the implementation of professional internship, which are fundamentally reflected in the competency model of Social Education graduate.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika Spoleczna Nova

  • ISSN

    2720-1635

  • e-ISSN

    2720-7587

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    43-62

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus