Motivační úlohy z Liber abaci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F11%3A%231000445" target="_blank" >RIV/71226401:_____/11:#1000445 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Motivační úlohy z Liber abaci
Popis výsledku v původním jazyce
Navrhovaný text si klade za cíl poskytnout učitelům inspiraci a motivaci problémy s důrazem na použitelnost ve výuce. V češtině vůbec poprvé se můžeme setkat původní čtyři problémy z Liber Abaci (některé z nich jsou zmíněny J. Bečvář), jejich analýzu a přepis dnešní matematické reprezentace. Za prvé, je přesná formulace problému a pak doslovný řešení Fibonacci. Fibonacci řeší problémy pouze závěru, že již více komplexní problémy, toto řešení by mělo být analyzovat matematický jazyk naší doby, a na koncitohoto problému vždy řešeny tak, jak jsme to vyřešit dnes, aktuální matematické nástroje. Zde najdeme problém řešení s použitím nesprávného předpokladu. Kromě toho, že problém může být dnes s pomocí matematických nástrojů pro řešení geometrické posloupnosti. Pak problém můžete vyřešit pomocí Gaussova eliminace dnes a problém, který lze vyřešit pomocí Diophantine rovnice dnes.
Název v anglickém jazyce
Motivational problems from Liber abaci
Popis výsledku anglicky
The proposed text aims to provide teachers some inspiration and motivation problems with emphasis on usability in teaching. In Czech, the first ever time we can meet the original four problems from the Liber Abaci (some of them being mentioned by J. Bečvář), their analysis and a transcript of today's mathematical representation. First, is the exact wording of the problem and then literal Fibonacci solution. Fibonacci solves problems only by inference, it has been for more complex problems, this solutionshould be to analyse the mathematical language of our time and at the end of the problem always resolved the way we solve it today, the current mathematical tools. Here we find the problem of solution using an incorrect assumption. Furthermore, the problem can be today using mathematical tools to solve geometric sequence. Then the problem you can solve using Gaussian elimination today and the problem that can be solved using diophantine equations today.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXIX. International Colloquium on the Management of Educational Process
ISBN
978-80-7231-779-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
324-332
Název nakladatele
University of Defence
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—