Trust, conflict and performance
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F13%3A%231003788" target="_blank" >RIV/71226401:_____/13:#1003788 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Trust, conflict and performance
Popis výsledku v původním jazyce
This article reviews the relation among trust, level of conflict and firm performance. Based on literary research, the following relations were verified: a) inter-organizational trust and level of conflict; b) interpersonal trust and level of conflict; c) level of conflict and firm performance. Most authors work on the assumption that trust diminishes level of conflict, and this fact was empirically proven by e.g. Zaheer et al. (1998). This is true both for inter-organizational trust and for interpersonal trust. Studies have also empirically validated negative relation between level of conflict and firm performance. This thesis is explained by the fact that increasing frequency (and omnipresence) of conflicts may put higher demands on time when solvingthem, higher involvement of other members of staff, as well as higher negative side effects of conflict.
Název v anglickém jazyce
Trust, conflict and performance
Popis výsledku anglicky
This article reviews the relation among trust, level of conflict and firm performance. Based on literary research, the following relations were verified: a) inter-organizational trust and level of conflict; b) interpersonal trust and level of conflict; c) level of conflict and firm performance. Most authors work on the assumption that trust diminishes level of conflict, and this fact was empirically proven by e.g. Zaheer et al. (1998). This is true both for inter-organizational trust and for interpersonal trust. Studies have also empirically validated negative relation between level of conflict and firm performance. This thesis is explained by the fact that increasing frequency (and omnipresence) of conflicts may put higher demands on time when solvingthem, higher involvement of other members of staff, as well as higher negative side effects of conflict.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Konkurence
ISBN
978-80-87035-73-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
80-90
Název nakladatele
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Místo vydání
Jihlava
Místo konání akce
Jihlava
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—