Regional Brands In Vysocina Region - Do Consumers See Differences?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F15%3A%231006172" target="_blank" >RIV/71226401:_____/15:#1006172 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Regional Brands In Vysocina Region - Do Consumers See Differences?
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents results of research on recognition of regional food products labels in Vysočina Region in the Czech Republic and the ability of consumers to differentiate them. Presented results are part of longitudinal research that aims to analyse evolution of Czech regional labels and their impact on regional development. The questionnaire survey was conducted in May 2012 on sample of 404 respondents from the Vysočina Region. Respondents were asked to connect several characteristics with labels VYSOČINA Regional Product?, Regional Food Vysočina Region and also nonexistent label From Our Region Vysočin (11 % of respondents claimed that they know it). Data have been processed with correspondence analysis and proved that consumers see more the similarities between the regional labels ? they symbolise above all quality, only few people consider that food with regional label must be a symbol of higher price. To analyse the media presence of the regional brands in Vysočina, the company
Název v anglickém jazyce
Regional Brands In Vysocina Region - Do Consumers See Differences?
Popis výsledku anglicky
The paper presents results of research on recognition of regional food products labels in Vysočina Region in the Czech Republic and the ability of consumers to differentiate them. Presented results are part of longitudinal research that aims to analyse evolution of Czech regional labels and their impact on regional development. The questionnaire survey was conducted in May 2012 on sample of 404 respondents from the Vysočina Region. Respondents were asked to connect several characteristics with labels VYSOČINA Regional Product?, Regional Food Vysočina Region and also nonexistent label From Our Region Vysočin (11 % of respondents claimed that they know it). Data have been processed with correspondence analysis and proved that consumers see more the similarities between the regional labels ? they symbolise above all quality, only few people consider that food with regional label must be a symbol of higher price. To analyse the media presence of the regional brands in Vysočina, the company
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings ICABR 2014
ISBN
978-80-7509-223-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
297-307
Název nakladatele
Mendlova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—