Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Regional Brands In Vysocina Region - Do Consumers See Differences?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F15%3A%231006172" target="_blank" >RIV/71226401:_____/15:#1006172 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Regional Brands In Vysocina Region - Do Consumers See Differences?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents results of research on recognition of regional food products labels in Vysočina Region in the Czech Republic and the ability of consumers to differentiate them. Presented results are part of longitudinal research that aims to analyse evolution of Czech regional labels and their impact on regional development. The questionnaire survey was conducted in May 2012 on sample of 404 respondents from the Vysočina Region. Respondents were asked to connect several characteristics with labels VYSOČINA Regional Product?, Regional Food Vysočina Region and also nonexistent label From Our Region Vysočin (11 % of respondents claimed that they know it). Data have been processed with correspondence analysis and proved that consumers see more the similarities between the regional labels ? they symbolise above all quality, only few people consider that food with regional label must be a symbol of higher price. To analyse the media presence of the regional brands in Vysočina, the company

  • Název v anglickém jazyce

    Regional Brands In Vysocina Region - Do Consumers See Differences?

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents results of research on recognition of regional food products labels in Vysočina Region in the Czech Republic and the ability of consumers to differentiate them. Presented results are part of longitudinal research that aims to analyse evolution of Czech regional labels and their impact on regional development. The questionnaire survey was conducted in May 2012 on sample of 404 respondents from the Vysočina Region. Respondents were asked to connect several characteristics with labels VYSOČINA Regional Product?, Regional Food Vysočina Region and also nonexistent label From Our Region Vysočin (11 % of respondents claimed that they know it). Data have been processed with correspondence analysis and proved that consumers see more the similarities between the regional labels ? they symbolise above all quality, only few people consider that food with regional label must be a symbol of higher price. To analyse the media presence of the regional brands in Vysočina, the company

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings ICABR 2014

  • ISBN

    978-80-7509-223-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    297-307

  • Název nakladatele

    Mendlova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku