Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Awareness of the Vysočina Regional Food Labels With Context of Their Media Presence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F16%3AN0000087" target="_blank" >RIV/71226401:_____/16:N0000087 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://acta.mendelu.cz/media/pdf/actaun_2016064010223.pdf" target="_blank" >https://acta.mendelu.cz/media/pdf/actaun_2016064010223.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201664010223" target="_blank" >10.11118/actaun201664010223</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Awareness of the Vysočina Regional Food Labels With Context of Their Media Presence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents results of research study that focused on the recognition of the Vysočina regional labels among the consumers in the region in connection with media analysis about the topic. Research among consumers was conducted in each district of Vysočina Region (Jihlava, Žďár nad Sázavou, Třebíč, Havlíčkův Brod and Pelhřimov) by interviewing a sample of 819 respondents, selected by quota sampling methods. The research was aimed at analysing the ability of respondents to recognise and differentiate two existing regional labels VYSOČINA Regional Product®, Regional Food Vysočina Region and also nonexistent brand From Our Region Vysočina, created by authors. Data have been processed with correspondence analysis and showed that respondents connect different characteristics with the labels. Media analysis of the Vysočina regional labels revealed that media may help building awareness about the labels but they do not shape respondents’ views on them. Examining the link between the frequency of different types of information in media and their potential impact on the labels’ pereception by consumers have shown distorted image. Stronger consensus between research and media analysis have been examined only on importance of products’ origin, which can be viewed as a logical inference from the name of the labels.

  • Název v anglickém jazyce

    Awareness of the Vysočina Regional Food Labels With Context of Their Media Presence

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents results of research study that focused on the recognition of the Vysočina regional labels among the consumers in the region in connection with media analysis about the topic. Research among consumers was conducted in each district of Vysočina Region (Jihlava, Žďár nad Sázavou, Třebíč, Havlíčkův Brod and Pelhřimov) by interviewing a sample of 819 respondents, selected by quota sampling methods. The research was aimed at analysing the ability of respondents to recognise and differentiate two existing regional labels VYSOČINA Regional Product®, Regional Food Vysočina Region and also nonexistent brand From Our Region Vysočina, created by authors. Data have been processed with correspondence analysis and showed that respondents connect different characteristics with the labels. Media analysis of the Vysočina regional labels revealed that media may help building awareness about the labels but they do not shape respondents’ views on them. Examining the link between the frequency of different types of information in media and their potential impact on the labels’ pereception by consumers have shown distorted image. Stronger consensus between research and media analysis have been examined only on importance of products’ origin, which can be viewed as a logical inference from the name of the labels.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitate Agriculturae at Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    64

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    223-234

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84960110834