Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelování vývojových tendencí v seniorském cestovním ruchu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F15%3A%231006567" target="_blank" >RIV/71226401:_____/15:#1006567 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Modelování vývojových tendencí v seniorském cestovním ruchu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Senioři tvoří stále významnější skupinu na trhu služeb cestovního ruchu, neboť díky vyšší průměrné délce života neustále vzrůstá jejich počet. Z hlediska poskytovatelů služeb je důležité, že seniorskou klientelu lze oslovit v průběhu celého roku a představuje relativně konzervativní a loajální kategorii zákazníků. Náš výzkum ukazuje alternativní způsob plánování nabídky v modelové destinaci, zaměřený na optimalizaci užitku seniorů i zisku poskytovatelů v kontextu ostatních cestujících skupin. Příspěvek ukáže způsob návrhu agentového modelu cestovního ruchu, jeho validaci a některé vzorové scénáře. Na základě validní interpretace současného stavu nabízí svým uživatelům možné alternativy budoucího vývoje, založené na různých kombinacích proměnných parametrů, čímž efektivně podporuje jejich plánovací a rozhodovací procesy.

  • Název v anglickém jazyce

    Agent based modelling of development in senior tourism

  • Popis výsledku anglicky

    Seniors are still more important target group on the tourism market. The number of seniors in Europe increases due to their longer life expectancy. They travel more in low season, which is interesting for tourism entrepreneurs (hotels, travel agencies, restaurants). They are also loyal and faithful visitors. Our research shows an alternative method of planning the support in the tourism destination. We suggested a model, which focuses on optimizing the benefits for seniors as well as the profit for entrepreneurs in the context of other target groups. The article deals with agent model of tourism destination, its validation and some model situations. It offers possible options for the future planning and decision-making process in tourism destination.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuální problémy cestovního ruchu

  • ISBN

    978-80-88064-09-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    249-261

  • Název nakladatele

    Vysoká škola polytechnická Jihlava

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000375063500021