Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perception of the Service Quality in the Senior Tourism Market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F16%3A00001320" target="_blank" >RIV/75081431:_____/16:00001320 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perception of the Service Quality in the Senior Tourism Market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the preferences of seniors in tourism. The conducted research is divided into two parts. The first part seeks for an answer to the question what elements of tourist infrastructure stimulate seniors to travel, whereas the second part examines the preferences of seniors when choosing a spot for their stay. Preferences stated in the literature were the base for questions in the both parts of the questionnaire. The aim of this paper is to verify allegations formulated in the introduction and to find out preferences of seniors when travelling. Conclusions can be used as inspiration for entrepreneurs in tourism who target at the segment of the elderly people and also for destination management as one of the guideline how to prepare an attractive destination offer.

  • Název v anglickém jazyce

    Perception of the Service Quality in the Senior Tourism Market

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the preferences of seniors in tourism. The conducted research is divided into two parts. The first part seeks for an answer to the question what elements of tourist infrastructure stimulate seniors to travel, whereas the second part examines the preferences of seniors when choosing a spot for their stay. Preferences stated in the literature were the base for questions in the both parts of the questionnaire. The aim of this paper is to verify allegations formulated in the introduction and to find out preferences of seniors when travelling. Conclusions can be used as inspiration for entrepreneurs in tourism who target at the segment of the elderly people and also for destination management as one of the guideline how to prepare an attractive destination offer.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vision 2020: Innovation Management, Development Sustainability, and Competitive Economic Growth; Proceedings of the 28th International Business Information Management Association Conference (IBIMA)

  • ISBN

    9780986041983

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    741-757

  • Název nakladatele

    Internationa Business Information Management Association (IBIMA)

  • Místo vydání

    Seville, Španělsko

  • Místo konání akce

    Seville, Španělsko

  • Datum konání akce

    9. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000392785700076