Perception of the Service Quality in the Senior Tourism Market
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F16%3A00001320" target="_blank" >RIV/75081431:_____/16:00001320 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Perception of the Service Quality in the Senior Tourism Market
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the preferences of seniors in tourism. The conducted research is divided into two parts. The first part seeks for an answer to the question what elements of tourist infrastructure stimulate seniors to travel, whereas the second part examines the preferences of seniors when choosing a spot for their stay. Preferences stated in the literature were the base for questions in the both parts of the questionnaire. The aim of this paper is to verify allegations formulated in the introduction and to find out preferences of seniors when travelling. Conclusions can be used as inspiration for entrepreneurs in tourism who target at the segment of the elderly people and also for destination management as one of the guideline how to prepare an attractive destination offer.
Název v anglickém jazyce
Perception of the Service Quality in the Senior Tourism Market
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the preferences of seniors in tourism. The conducted research is divided into two parts. The first part seeks for an answer to the question what elements of tourist infrastructure stimulate seniors to travel, whereas the second part examines the preferences of seniors when choosing a spot for their stay. Preferences stated in the literature were the base for questions in the both parts of the questionnaire. The aim of this paper is to verify allegations formulated in the introduction and to find out preferences of seniors when travelling. Conclusions can be used as inspiration for entrepreneurs in tourism who target at the segment of the elderly people and also for destination management as one of the guideline how to prepare an attractive destination offer.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vision 2020: Innovation Management, Development Sustainability, and Competitive Economic Growth; Proceedings of the 28th International Business Information Management Association Conference (IBIMA)
ISBN
9780986041983
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
741-757
Název nakladatele
Internationa Business Information Management Association (IBIMA)
Místo vydání
Seville, Španělsko
Místo konání akce
Seville, Španělsko
Datum konání akce
9. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000392785700076