Vývoj profilu návštěvníka Telče - města UNESCO
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F16%3AN0000030" target="_blank" >RIV/71226401:_____/16:N0000030 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vspj.cz/tvurci-cinnost-a-projekty/casopisy-vspj/logos-polytechnikos" target="_blank" >https://www.vspj.cz/tvurci-cinnost-a-projekty/casopisy-vspj/logos-polytechnikos</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj profilu návštěvníka Telče - města UNESCO
Popis výsledku v původním jazyce
Vysoká škola polytechnická Jihlava realizovala v letech 2012/2013 a 2014/2015 marketingové výzkumy, součástí kterých bylo i zjištění profilu návštěvníka města Telče, města UNESCO a významné destinace cestovního ruchu v Kraji Vysočina. Primární data byla získána metodou dotazníkového šetření, v prvním průzkumu od 500, ve druhém od 250 respondentů. Typický návštěvník (podle obou výzkumů) je z České republiky, přijíždí do Telče poprvé, jeho hlavním motivem je poznání jedinečných kulturně-historických památek města a utratí do 1 000 Kč/osobu/den. Na základě srovnání výsledků výzkumů je možné konstatovat zajímavé změny v profilu návštěvníka Telče, např. výrazné zvýšení (o + 36 % na celkových 53 %) používání internetu jako hlavního zdroje informací, podle kterého se o návštěvě destinace účastníci cestovního ruchu rozhodují. Poměrně výrazně (o 13 %) se ovšem snížil počet návštěvníků, kteří se do města vrátí více než 3x. Pokud se návštěvník rozhodne v Telči přenocovat, pravděpodobně v současné době zvolí ubytovací zařízení hotelového typu (nárůst podílu těchto hromadných ubytovacích zařízení na celkovém počtu ubytování vzrostl z 29 na 52 %). Pro udržitelný rozvoj cestovního ruchu v Telči je významnou pozitivní změnou ve struktuře návštěvníků fakt, že počet turistů se zvýšil na nadpoloviční množství návštěvníků města, a to z 39 na 58 %.
Název v anglickém jazyce
Changes in a Visitor´s Profile of Telč – the Town of UNESCO
Popis výsledku anglicky
College of Polytechnics Jihlava carried out marketing researches (in the years 2012/2013 and 2014/2015), so a visitor's profile of Telč (an important tourism destination in the Region of Vysočina and a town listed in the UNESCO) could be created. Primary data were obtained by using a questionnaire survey (the first research had 500, the second one 250 respondents). A typical visitor (according to both surveys) is from the Czech Republic, arrives to Telč for the first time, his main aim is to do sightseeing and he spends up to 1 000 CZK/person/day. Based on a comparison of the research results, there can be seen interesting changes in the visitor's profile of Telč, eg. a significant increase of using the Internet as a primary source of information for a decision making whether visit a destination (+ 36 % to a total amount of 53 %). 13% decrease of a number of visitors who return to the town more than 3 times was proved, too. If a visitor decides to stay overnight in Telč, he will probably choose a hotel type of accommodation (increase from 29 to 52 %). There was found also a significant change in the structure of visitors - the number of tourists increased from 39 to 58%. This finding is very positive for a sustainable tourism development in the town of Telč.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Logos Polytechnikos
ISSN
1804-3682
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
197-215
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—