Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj profilu návštěvníka Telče - města UNESCO

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F16%3AN0000030" target="_blank" >RIV/71226401:_____/16:N0000030 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vspj.cz/tvurci-cinnost-a-projekty/casopisy-vspj/logos-polytechnikos" target="_blank" >https://www.vspj.cz/tvurci-cinnost-a-projekty/casopisy-vspj/logos-polytechnikos</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vývoj profilu návštěvníka Telče - města UNESCO

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vysoká škola polytechnická Jihlava realizovala v letech 2012/2013 a 2014/2015 marketingové výzkumy, součástí kterých bylo i zjištění profilu návštěvníka města Telče, města UNESCO a významné destinace cestovního ruchu v Kraji Vysočina. Primární data byla získána metodou dotazníkového šetření, v prvním průzkumu od 500, ve druhém od 250 respondentů. Typický návštěvník (podle obou výzkumů) je z České republiky, přijíždí do Telče poprvé, jeho hlavním motivem je poznání jedinečných kulturně-historických památek města a utratí do 1 000 Kč/osobu/den. Na základě srovnání výsledků výzkumů je možné konstatovat zajímavé změny v profilu návštěvníka Telče, např. výrazné zvýšení (o + 36 % na celkových 53 %) používání internetu jako hlavního zdroje informací, podle kterého se o návštěvě destinace účastníci cestovního ruchu rozhodují. Poměrně výrazně (o 13 %) se ovšem snížil počet návštěvníků, kteří se do města vrátí více než 3x. Pokud se návštěvník rozhodne v Telči přenocovat, pravděpodobně v současné době zvolí ubytovací zařízení hotelového typu (nárůst podílu těchto hromadných ubytovacích zařízení na celkovém počtu ubytování vzrostl z 29 na 52 %). Pro udržitelný rozvoj cestovního ruchu v Telči je významnou pozitivní změnou ve struktuře návštěvníků fakt, že počet turistů se zvýšil na nadpoloviční množství návštěvníků města, a to z 39 na 58 %.

  • Název v anglickém jazyce

    Changes in a Visitor´s Profile of Telč – the Town of UNESCO

  • Popis výsledku anglicky

    College of Polytechnics Jihlava carried out marketing researches (in the years 2012/2013 and 2014/2015), so a visitor's profile of Telč (an important tourism destination in the Region of Vysočina and a town listed in the UNESCO) could be created. Primary data were obtained by using a questionnaire survey (the first research had 500, the second one 250 respondents). A typical visitor (according to both surveys) is from the Czech Republic, arrives to Telč for the first time, his main aim is to do sightseeing and he spends up to 1 000 CZK/person/day. Based on a comparison of the research results, there can be seen interesting changes in the visitor's profile of Telč, eg. a significant increase of using the Internet as a primary source of information for a decision making whether visit a destination (+ 36 % to a total amount of 53 %). 13% decrease of a number of visitors who return to the town more than 3 times was proved, too. If a visitor decides to stay overnight in Telč, he will probably choose a hotel type of accommodation (increase from 29 to 52 %). There was found also a significant change in the structure of visitors - the number of tourists increased from 39 to 58%. This finding is very positive for a sustainable tourism development in the town of Telč.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Logos Polytechnikos

  • ISSN

    1804-3682

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    197-215

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus