Edukace pacientů na oddělení dlouhodobě nemocných
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F16%3AN0000137" target="_blank" >RIV/71226401:_____/16:N0000137 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Edukace pacientů na oddělení dlouhodobě nemocných
Popis výsledku v původním jazyce
Stáří a stárnutí je nezbytnou součástí našeho života. Stárnutí je nezvratný proces, který postihuje všechny orgány v lidském těle. Tento proces nelze zpomalit ani zastavit. Cílem naší práce bylo zjistit způsoby aplikace edukačního procesu při péči o seniory v léčebně pro dlouhodobě nemocné (LDN). Ke sběru dat jsme zvolili kvalitativní šetření, které probíhalo u seniorů hospitalizovaných v léčebnách pro dlouhodobě nemocné. Šetření probíhalo formou zúčastněného pozorování záměrně vybraného vzorku hospitalizovaných pacientů v seniorském věku. Pozorování probíhalo v dopoledních hodinách. Pozorování byli pacienti při probíhající edukaci, kdy se hodnotily jejich reakce na nové informace, schopnost přijetí těchto informací, jejich fyzický i psychický stav. Výsledky šetření byly přepsány do textu, tabulek a grafů. Záznamy byly zpracovány v počítačovém programu MS Word 97 - 2003. K pozorování bylo vybráno deset pacientů, u kterých mohly být použity vytvořené edukační karty. Při provádění edukačního procesu sestra v roli edukátorky vytváří vztah vzájemné spolupráce, nabízí prostor pro výběr a rozhodnutí se. Nemocnému podává nové informace, návrhy řešení, postupy a přístup k dalším zdrojům informací. Nemocný se následně stává aktivním článkem a rovnocenným partnerem celého procesu.
Název v anglickém jazyce
Educate patients for long-term patients
Popis výsledku anglicky
Age and aging are an essential part of our lives. Aging is an irreversible process that affects all organs in the human body. This process can not be slowed or stopped. The aim of our work was to find ways of applying the educational process in the care of the elderly in the long-term illness (LDN). We selected a qualitative survey to collect data from seniors hospitalized in long-term care clinics. The investigation was carried out in the form of participating observation of a deliberately chosen sample of hospitalized patients in senior age. Observations took place in the morning. Patients were observed during ongoing education, assessing their responses to new information, the ability to receive this information, their physical and psychological status. Survey results were rewritten into text, tables, and charts. The records were processed in the MS Word 97 - 2003 computer program. Ten patients were selected for observation and the eduction cards could be used. When performing the education process, the nurse in the role of the educator creates a relationship of mutual cooperation, offers room for choice and decision. The patient provides new information, solutions suggestions, procedures, and access to other sources of information. The patient becomes an active member and an equal partner of the whole process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
30307 - Nursing
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sociálne a zdravotnícke problémy hornonitrianskeho regiónu
ISBN
978-80-558-1049-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
188-197
Název nakladatele
Univerzita Konštaníta filozofa
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Nitra
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—