Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělání a jeho význam v rozvoji regionů v zemích V4

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F17%3AN0000008" target="_blank" >RIV/71226401:_____/17:N0000008 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdělání a jeho význam v rozvoji regionů v zemích V4

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem kapitoly je provést porovnání vývoje a vyhodnocení vlivu hlavního rozvojového faktoru lidského kapitálu, úrovně vzdělání na zaměstnanost v regionech zemí V4. Tento faktor bude zkoumán v úrovni 3 – 8, tedy v úrovni středního vzdělání celkem za obyvatelstvo a podle pohlaví v jednotlivých regionech NUTS 2 v zemích Visegrádské čtyřky. Současně bude provedena korelační analýza vztahu mezi úrovní vyšší sekundární, postsekundární neterciární a terciární vzdělání a nezaměstnaností obyvatelstva. V příspěvku budou použita data z Eurostatu a ČSÚ za sledované roky 2010 až 2014. Výsledky bude možné využít pro praktické rozhodování v oblastech organizace středoškolského vzdělávání v zemích V4.

  • Název v anglickém jazyce

    Education and its importance in the development of regions in V4 countries

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to compare and evaluate the impact of development the main factor for development of human capital, education level for employment in the regions of the V4 countries. This factor will be studied at the level of 0-2, at a basic level for the total population and gender in individual NUTS 2 regions in the Visegrad countries. It will also be a correlation analysis of the relationship between the level of higher secondary, post-secondary non-tertiary and tertiary education and unemployment population. The contribution will be used data from Eurostat and ČSÚ for the reference years 2010 to 2014. The results will be useful for practical decision-making in the organization of secondary education in the V4 countries.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů