Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Regional Labelling Systems In Austria: Recognition of the So Schmeckt Niederosterreich Brand Among Consumer´s

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F17%3AN0100019" target="_blank" >RIV/71226401:_____/17:N0100019 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ap.pef.czu.cz/en/r-12195-news/agrarian-perspectives-xxvi-call-for-papers.html" target="_blank" >https://ap.pef.czu.cz/en/r-12195-news/agrarian-perspectives-xxvi-call-for-papers.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Regional Labelling Systems In Austria: Recognition of the So Schmeckt Niederosterreich Brand Among Consumer´s

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Current popularity of regional and local food products is the result of consumer’s pressure on food quality and alternative for those who prefer local products to global ones. This paper builds on previous papers published by authors in this area and the region of Austria and Lower Austria. Lower Austria is an example of working regional branded systems. The importance is particularly for geographically isolated areas and published results could be used in other European regions, i.e. in the Czech Republic. The results show that the brand So schmeckt Niederösterreich is mostly recognized by women (66 %) and respondents with high school and apprenticeship (71 %) and young and middle-aged customers (66 % or 65 %, resp.). Therefore, the most important target group for the Lower Austrian Government are women, younger and middle-aged consumers, and consumers with secondary education. The main aim of this article is also to compare the research results with other regional labelling systems in Lower Austria and neighbouring regions - South Moravian Region and Vysočina Region in the Czech Republic - for possible use of a system like the brand So schmeckt in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Regional Labelling Systems In Austria: Recognition of the So Schmeckt Niederosterreich Brand Among Consumer´s

  • Popis výsledku anglicky

    Current popularity of regional and local food products is the result of consumer’s pressure on food quality and alternative for those who prefer local products to global ones. This paper builds on previous papers published by authors in this area and the region of Austria and Lower Austria. Lower Austria is an example of working regional branded systems. The importance is particularly for geographically isolated areas and published results could be used in other European regions, i.e. in the Czech Republic. The results show that the brand So schmeckt Niederösterreich is mostly recognized by women (66 %) and respondents with high school and apprenticeship (71 %) and young and middle-aged customers (66 % or 65 %, resp.). Therefore, the most important target group for the Lower Austrian Government are women, younger and middle-aged consumers, and consumers with secondary education. The main aim of this article is also to compare the research results with other regional labelling systems in Lower Austria and neighbouring regions - South Moravian Region and Vysočina Region in the Czech Republic - for possible use of a system like the brand So schmeckt in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Agrarian Perspectives XXVI. Competitiveness Of European Agriculture And Food Sectors

  • ISBN

    978-80-213-2787-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    321-328

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    13. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000417392400043