Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkum návštěvnosti CHKO Moravský kras: závěrečná zpráva

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F19%3AN0100284" target="_blank" >RIV/71226401:_____/19:N0100284 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výzkum návštěvnosti CHKO Moravský kras: závěrečná zpráva

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Závěrečná zpráva shrnuje výsledky výzkumu realizovaného v rámci projektu č. 1170/026/013 Výzkum návštěvnosti CHKO Moravský kras se zaměřením na disperzi roční návštěvnosti do jarního a podzimního období financovaného Vysokou školou polytechnickou Jihlava. Tento výzkum byl realizován Katedrou cestovního ruchu Vysoké školy polytechnické Jihlava ve spolupráci se Správou CHKO Moravský kras, a to v měsících květen až září roku 2018. Sběr primárních dat o návštěvnících území byl realizován metodou dotazníkového šetření, celkový výběrový soubor čítá 2 100 respondentů. Po zpracování a vyhodnocení získaných dat byl sestaven aktuální profil návštěvníka CHKO. Typickým návštěvníkem Moravského krasu je občan České republiky, který přijel z Jihomoravského kraje, je ve věku mezi 35 a 49 lety a má dosaženo minimálně středoškolské vzdělání. Typický návštěvník není v CHKO poprvé, je nadšen místní přírodou a krajinou, s pobytem je celkově spokojen a má v úmyslu se opět vrátit. Při první návštěvě bylo jeho hlavní motivací poznat přírodní atraktivity území, především veřejnosti přístupné jeskyně, při dalších návštěvách však už preferuje aktivní trávení volného času v přírodním prostředí (různé formy turistiky a relaxace). Po shrnutí a diskusi výsledků výzkumu byly prezentovány návrhy k disperzi návštěvnosti v CHKO. Tyto návrhy vycházejí jak z osobní znalosti území, tak z osvědčených principů destinačního managementu založeného na spolupráci různých aktérů cestovního ruchu.

  • Název v anglickém jazyce

    Visitor research in the PLA Moravian Karst - final report

  • Popis výsledku anglicky

    The final report summarises research results of a project No. 1170/026/013 &quot;Visitor research in the PLA Moravian Karst with the aim of visitor spreading among the spring and autumn period&quot;. The project was financed by the College of Polytechnics Jihlava. The research was done by the Department of Travel and Tourism of the College in the cooperation with the Administration of the PLA Moravian Karst. Primary data about visitors was collected using a questionnaire survey from May to September 2018. We got data from 2,100 visitors. After collecting and processing data the topical visitor profile of the PLA was created.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    40

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Správa CHKO Moravský kras

  • Verze