Ubytovací zařízení – historie a současnost, provoz, management.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F21%3AN0100471" target="_blank" >RIV/71226401:_____/21:N0100471 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ubytovací zařízení – historie a současnost, provoz, management.
Popis výsledku v původním jazyce
Hotelnictví je významnou součástí odvětví cestovního ruchu. Nutno podotknout, že bez ubytovacích služeb a možnosti přechodného ubytování by chyběla podstatná složka k jeho rozvoji. Ubytování je společně se stravovacími službami základem produktu hotelu. V mno-hých případech hotel rozšiřuje svůj produkt o doplňkové služby. Cílem je komplexní uspokojení potřeb hostů, včetně aktivního vyplnění volného času, a tím zlepšení ekonomických výsledků hotelu. Provoz hotelu je však složitý proces, který klade vysoké nároky na znalosti a vědomosti z různých oblastí a bohaté zkušenosti z praxe v hotelnictví. V současnosti se v ubytovacích službách projevuje proces nahrazování živé práce stroji a technickým vybavením. Roboti, umělá inteligence a automatizace služeb opustili sci-fi a vstoupili i do oblasti hospitality. Také se mění chování hostů, stávají se pragmatičtějšími, odpovědnějšími k životnímu prostředí a náročnějšími co do kvality a rozsahu poskytovaných služeb. Publikace se zabývá problematikou managementu a provozu ubytovacích zařízení. Ve třinácti kapitolách přibližuje čtenářům činnosti, pracovní postupy a procesy v hotelu, hotelové služby apod. Publikace se věnuje historickému vývoji hotelnictví a pohostinství, vysvětluje integrační procesy v hotelnictví. Dále se zaobírá organizační strukturou hotelu, dělbou práce, charakteristikou jednotlivých středisek v hotelu a pracovní náplní jednotlivých pracovních pozic. Publikace se také věnuje Revenue a Yield managementu, enviromentálnímu managementu, trendům a využívání informačních a komunikačních technologií v hotelu. Obsahuje množství obrázků, tabulek a příkladů pro lepší pochopení dané problematiky. Text poskytuje základní teoretický i praktický pohled na problematiku managementu a provozu ubytovacích zařízení v České republice i zahraničí. Tato publikace je určena především studentům vysokých škol, vyšších odborných škol i žákům středních odborných škol se zaměřením na hotelnictví. Čerpat z ní mohou i pracovníci různých ubytovacích zařízení.
Název v anglickém jazyce
Accommodation Facility - History and Present, Operation, Management.
Popis výsledku anglicky
The hotel industry forms a significant part of tourism. It should be noted that the absence of accommodation services and the non-existence of the possibility of temporary accommodation would be a major hindrance to the development of the tourist industry. Along with catering services, accommodation is the fundamental component of the product provided by hotels. In many cases, a hotel supplements its product with additional services, the aim being to provide comprehensive fulfilment of its guests' needs, including the provision of free time activities, thus improving the hotel's financial performance. However, running a hotel is a complex process that requires knowledge and understanding of various areas as well as extensive practical experience with the hotel industry. In the accommodation industry, we are currently seeing human labor being replaced with machines and technical equipment. Robots, artificial intelligence, and the automation of services are no longer the domain of sci-fi, but have actually entered the hospitality industry. Guests' behavior is also changing; they are becoming more pragmatic, more environmentally conscious and demanding in terms of the quality and scope of services rendered. This publication deals with the management and operation of accommodation facilities. Over thirteen chapters, it acquaints the reader with the activities, operating procedures and processes in a hotel, hotel services, etc. It provides an overview of the historical development of the hotel and hospitality industries and explains the integration processes within the hotel industry. Further, it deals with the organizational structure of a hotel, its division of labor and the characteristics of the various segments of a hotel (Front Office, Housekeeping, Catering, Technical Dept., Human Resources, Finance, and the Sales & Marketing Department) and job descriptions of individual positions. This publication also addresses the issues of revenue and yield management, environmental management as well as the latest trends in the use of information and communication technologies by hotels. It contains a number of images, tables, and examples to facilitate a better understanding of the relevant issues. This text provides a basic theoretical as well as practical view of the management and operation of accommodation facilities both in the Czech Republic and abroad. This publication is intended primarily for university and college students, but also students at secondary schools focusing on the hotel industry. It can also be used by employees at various types of accommodation facilities.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů