PRIVATE LABELS – CUSTOMER PROFILE AND CHANGES1 IN TRADE DURING PANDEMIC
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F21%3AN0100628" target="_blank" >RIV/71226401:_____/21:N0100628 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://managementpapers.polsl.pl/?page_id=108" target="_blank" >http://managementpapers.polsl.pl/?page_id=108</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.29119/1641-3466.2021.154.22" target="_blank" >10.29119/1641-3466.2021.154.22</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
PRIVATE LABELS – CUSTOMER PROFILE AND CHANGES1 IN TRADE DURING PANDEMIC
Popis výsledku v původním jazyce
This article focuses on private labels, which play a crucial role in the retail market. This article aims to examine the market of private labels in the Czech Republic and reveal the customer profile of private labels in the Czech market.Large retail chains can achieve more than 30% of sales from private labels.The nature of the private label market is changing significantly. Therefore, the customer profile13 is changing too. The author's research revealed that the most critical segment for private labels is women, specifically single women with an income of up to 20,000 CZK, aged under 27-36,who live in medium-sized cities with up to 100,000 inhabitants.
Název v anglickém jazyce
PRIVATE LABELS – CUSTOMER PROFILE AND CHANGES1 IN TRADE DURING PANDEMIC
Popis výsledku anglicky
This article focuses on private labels, which play a crucial role in the retail market. This article aims to examine the market of private labels in the Czech Republic and reveal the customer profile of private labels in the Czech market.Large retail chains can achieve more than 30% of sales from private labels.The nature of the private label market is changing significantly. Therefore, the customer profile13 is changing too. The author's research revealed that the most critical segment for private labels is women, specifically single women with an income of up to 20,000 CZK, aged under 27-36,who live in medium-sized cities with up to 100,000 inhabitants.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientific Papers of Silesian University of Technology – Organization and Management Series
ISSN
1641-3466
e-ISSN
—
Svazek periodika
2021
Číslo periodika v rámci svazku
154
Stát vydavatele periodika
RO - Rumunsko
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
291-303
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—