Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika rozvoje znalostí a dovedností žáků vzdělávacího programu P-TECH

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F22%3AN0100724" target="_blank" >RIV/71226401:_____/22:N0100724 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika rozvoje znalostí a dovedností žáků vzdělávacího programu P-TECH

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento výzkum si kladl za cíl vystavět metodiku sledování rozvoje znalostí a dovedností žáků vzdělávacího programu P-TECH, a především její pomocí průběžně vyhodnocovat dopady P-TECH v podmínkách střední školy na cílové úrovně odborných znalostí, dovedností a měkkých kompetencí, které mají žáci zapojení v programu P-TECH dosáhnout za dané hodnotící období. Cílem bylo také zjistit rozdíl mezi aktuálním a cílovým stavem, tj. rozvoj/posun znalostí, dovedností a měkkých kompetencí žáků díky programu P-TECH za dané hodnotící období. Ověřit metodiku v přímé výuce, tj. ověřit indikátory pro měření rozvoje/posunu znalostí, dovedností a měkkých kompetencí žáků vzdělávacího programu P-TECH. Vyhodnotit funkčnost indikátorů pro měření rozvoje žáků a na základě výsledků, popřípadě metodiku revidovat. Metodika P-TECH představuje komplexní sadu postupů pro věrné zachycení rozvoje globálního kognitivního vývoje žáka (žáků) technických oborů střední školy na úrovni měkkých a odborných kompetencí. Metodika vznikla z potřeb praxe za účelem evaluace cílových úrovní kompetencí vymezených podle Evropského kvalifikačního rámce (EQF). V kontextu Metodiky P-TECH se jedná o úroveň EQF 4, 5. Metodika P-TECH byla ověřena v rámci dvou školních roků 2020/2021 a 2021/2022 na Střední škole průmyslové, technické a automobilní Jihlava u žáků druhého ročníku a v druhém školním roce také u žáků třetího ročníku.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology for the development of knowledge and skills of students of the P-TECH educational program

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this research was to build a methodology for monitoring the development of knowledge and skills of students of the P-TECH educational program, and above all to use it to continuously evaluate the effects of P-TECH in secondary school conditions on the target levels of professional knowledge, skills and soft competences that students involved in of the P-TECH program to be achieved during the given evaluation period. The aim was also to find out the difference between the current and the target state, i.e. the development/advancement of pupils&#039; knowledge, skills and soft competences thanks to the P-TECH program for the given evaluation period. Verify the methodology in direct teaching, i.e. verify the indicators for measuring the development/shift of knowledge, skills and soft competences of the students of the P-TECH educational program. Evaluate the functionality of indicators for measuring student development and revise the methodology based on the results. The P-TECH methodology represents a comprehensive set of procedures for faithfully capturing the development of the global cognitive development of the pupil(s) of secondary school technical subjects at the level of soft and professional competences. The methodology arose from the needs of practice in order to evaluate the target levels of competences defined according to the European Qualifications Framework (EQF). In the context of the P-TECH Methodology, it is EQF level 4, 5. The P-TECH Methodology was verified within the two school years 2020/2021 and 2021/2022 at the Jihlava Industrial, Technical and Automotive Secondary School for second year students and in the second school year year also for third-year students.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    6

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

    IBM Česká republika, spol. s r.o.

  • Verze