Benchmarking muzeí (kultury) – projekty, zkušenosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75075741%3A_____%2F15%3A%230000239" target="_blank" >RIV/75075741:_____/15:#0000239 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11230/15:10324730
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Benchmarking muzeí (kultury) – projekty, zkušenosti
Popis výsledku v původním jazyce
Management muzeí patří k neoddělitelným součástem muzeologie. Benchmarking jako nástroj pro zlepšování fungování muzejních institucí není svojí podstatou pro česká muzea novým. Porovnávání statistických dat, kvality či rozsahu sbírky, inspirování se u jiných sběratelů jsou postupy, které zakladatelé muzeí, kurátoři a ředitelé muzeí používají již od jejich vzniku. Pro účely tohoto článku byl benchmarking definován jako porovnávání s jinými za účelem nalezení dobré praxe nebo učení se od jiných institucí. Při zpracování článku se vycházelo zejména z teorie veřejné ekonomie (zejména z New Public Managementu). Článek si klade následující cíle: (1) popsat teoretická východiska benchmarkingu ve vazbě na muzea, (2) identifikovat projekty benchmarkingu muzeí a případně knihoven v ČR.
Název v anglickém jazyce
Benchmarking Museums (Culture): Projects and Experiences
Popis výsledku anglicky
Museum management is an integral part of museology and benchmarking as a way of improving the function of these institutions is not new to Czech museums. Comparison of statistical data, quality or extent of collections, eventually finding inspiration in the work of other collectors are methods which the founders of museums, curators, and museum directors had been using ever since the very first museums had been established. For the purpose of this contribution, we define benchmarking as comparing with others for the purpose of establishing good practice or learning from other institutions. The article is based mainly on the theory of public economy (especially the New Public Management Theory). Its goal is to describe the theoretical foundations of benchmarking in relation to museums and to identify benchmarking projects in museums or libraries in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50602 - Public administration
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Prameny a studie
ISSN
0862-8483
e-ISSN
—
Svazek periodika
57
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
19-35
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—