Zvyšování kvality v oblasti veřejného stravování, jako specifické formě distribuce potravin
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F08%3A00000068" target="_blank" >RIV/75081431:_____/08:00000068 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zvyšování kvality v oblasti veřejného stravování, jako specifické formě distribuce potravin
Popis výsledku v původním jazyce
V době před rokem 1989 byly podniky společného stravování řízeny centrálně a jejich činnost byla upravena jednak obecně platnými právními předpisy a jednak oborovými normami. Po Sametové revoluci došlo k privatizaci podniků jako byly například Hotely a restaurace. Jednotlivé provozovny převzali noví majitelé, ve většině případů živnostníci či společnosti s ručením omezeným. Následně byly zrušeny oborové normy a tím vlastně i významný prvek regulující kvalitu podniků společného stravování. Nicméně v průběhu posledních dvaceti let se zvýšila konkurece v oboru a jednotliví podnikatelé zjistili, že mohou uspět na trhu pouze, pokud budou nabízet to, co žádá zákazník. Proto do určité míry iniciovali a realizovali provozovatelé podniků společného stravování kvalitativní rozvoj svého oboru. Avšak nastala doba, kdy již zákazníkem požadovanou kvalitu nejsou sami schopni zabezpečit. Začínají tak vznikat sdružení typu Jižní Čechy pohostinné, která mají danný problém vyřešit. Jejich snaha je však d
Název v anglickém jazyce
The Quality Improvement in the Sphere of Public Catering Being the Specific Form of the Distribution of Groceries
Popis výsledku anglicky
Enterprises of public catering were before the year 1989 managed centrally and their activities were regulated by general legal enactments and branch standard. After Velvet revolution companies like Hotels and restaurants were privatized. Single workplaces of public catering were taken over by new owners, small traders and limited companies. Subsequently branch standards were abandoned and so as well as significant instrument regulating quality of public catering enterprises. Nevertheless in the courseof the last twenty years competition has increased and single enterprisers found out that they can be successful in the market if only they offer what customer requests. That is why the enterprisers initiated quality development in their branch. Howeverthe time when they are not able to react the requests of customers came. So they founf associations like Jižní Čechy pohostinné that should solve up the problem. Their endeavor is unsuccessful because the association did not bind their ac
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sto let cesty k zákazníkům
ISBN
978-80-86266-21-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Jednota, spotřební družstvo
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—