Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Self-reflection on Learning Styles of Students in the Tertiary Education Sector

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F15%3A00000560" target="_blank" >RIV/75081431:_____/15:00000560 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Self-reflection on Learning Styles of Students in the Tertiary Education Sector

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the main tools with which a teacher contributes to the effective education of students is the issue of learning styles. A teacher should not only be able to recognize these learning styles and respect them, but also to effectively influence them.If there occurs a failure to respect the learning styles of individual students as well as of those regarding the teacher's styles of teaching, one may lose original individuals, or thinkers (Mareš, 1998). In this study, attention is not only focused onthe possibility that learning styles differ merely in terms of students? individual attitudes, but also on the opportunities where learning styles may be significantly influenced by the nature of various fields of study. This article aims to present theresults of a quasi-experiment which was conducted at the Institute of Business and Technology in České Budejovice during the academic year 2013/2014.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-reflection on Learning Styles of Students in the Tertiary Education Sector

  • Popis výsledku anglicky

    One of the main tools with which a teacher contributes to the effective education of students is the issue of learning styles. A teacher should not only be able to recognize these learning styles and respect them, but also to effectively influence them.If there occurs a failure to respect the learning styles of individual students as well as of those regarding the teacher's styles of teaching, one may lose original individuals, or thinkers (Mareš, 1998). In this study, attention is not only focused onthe possibility that learning styles differ merely in terms of students? individual attitudes, but also on the opportunities where learning styles may be significantly influenced by the nature of various fields of study. This article aims to present theresults of a quasi-experiment which was conducted at the Institute of Business and Technology in České Budejovice during the academic year 2013/2014.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Littera Scripta

  • ISSN

    1805-9112

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    78-92

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus