Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning style and its reflection in assessment format preference

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50004944" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50004944 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18450/17:50004944

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/IC3e.2016.8009041" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/IC3e.2016.8009041</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/IC3e.2016.8009041" target="_blank" >10.1109/IC3e.2016.8009041</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning style and its reflection in assessment format preference

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As the assessment is considered an important part of the process of instruction, it is worthy of teachers´ and learners´ attention on all levels of education. Therefore, the research was conducted at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic, which focused on reflection of various assessment formats in students´ learning styles. To discover the ways ´how students would show their teachers what they have learned´, the Assessment Format Preferences Questionnaire was applied; students´ individual learning preferences were detected by the Learning Combination Inventory. As expected, the results proved only rare and slight differences among students of different style of learning; however, learners of the confluent style differed.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning style and its reflection in assessment format preference

  • Popis výsledku anglicky

    As the assessment is considered an important part of the process of instruction, it is worthy of teachers´ and learners´ attention on all levels of education. Therefore, the research was conducted at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic, which focused on reflection of various assessment formats in students´ learning styles. To discover the ways ´how students would show their teachers what they have learned´, the Assessment Format Preferences Questionnaire was applied; students´ individual learning preferences were detected by the Learning Combination Inventory. As expected, the results proved only rare and slight differences among students of different style of learning; however, learners of the confluent style differed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2016 IEEE Conference on e-Learning, e-Management and e-Services, IC3e 2016

  • ISBN

    978-1-4673-9060-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    64-69

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Langkawi, Malajsie

  • Datum konání akce

    10. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku