Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Students' Assessment Preferences in ESP in the Smart Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50004959" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50004959 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-39690-3_34" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-39690-3_34</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-39690-3_34" target="_blank" >10.1007/978-3-319-39690-3_34</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Students' Assessment Preferences in ESP in the Smart Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the assessment of learners' knowledge, particularly how the learners can show the teacher what they know. The main objective of this article is to detect and analyze students' assessment preferences when exploiting the smart learning environment where an individualized offer is provided to them. The sample group consisted of 203 students of the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. The method of questionnaire was applied, when students evaluated various assessment methods on the five-level scale. Then, the method of multiple regression was exploited to prove whether there exists any correlation between learners' assessment preferences and assessment formats. The results show the most preferred way of assessment is the semester project work. Unfortunately, no statistically significant preference was discovered between the assessment preferences in the sample group and those reflecting individual learning styles. Finally, a didactic recommendations defined by Comenius centuries ago were emphasized.

  • Název v anglickém jazyce

    Students' Assessment Preferences in ESP in the Smart Learning

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the assessment of learners' knowledge, particularly how the learners can show the teacher what they know. The main objective of this article is to detect and analyze students' assessment preferences when exploiting the smart learning environment where an individualized offer is provided to them. The sample group consisted of 203 students of the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. The method of questionnaire was applied, when students evaluated various assessment methods on the five-level scale. Then, the method of multiple regression was exploited to prove whether there exists any correlation between learners' assessment preferences and assessment formats. The results show the most preferred way of assessment is the semester project work. Unfortunately, no statistically significant preference was discovered between the assessment preferences in the sample group and those reflecting individual learning styles. Finally, a didactic recommendations defined by Comenius centuries ago were emphasized.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Smart education and e-learning 2016

  • ISBN

    978-3-319-39689-7

  • ISSN

    2190-3018

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    387-396

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Tenerife, Španělsko

  • Datum konání akce

    15. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku