Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perceived advantages and disadvantages of Internet Shopping

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F15%3A00000576" target="_blank" >RIV/75081431:_____/15:00000576 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perceived advantages and disadvantages of Internet Shopping

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In comparison with the traditional way of trading, the Internet business companies have greater growth potential. This is true for as long as they are able to recognize and expand efficient marketing activities within the ever changing boundaries of ecommerce. For Internet shops this implies the ability to design an attractive purchase conditions and propositions. It is for this reason that this paper researches the advantages and disadvantages of Internet shopping as perceived by customers. The main objectives are to find out the strength of the perceived advantages and disadvantages and to consequently define some recommendations for Internet shops. At the same time, the research sought to identify significant clusters of customers according to theiridentically perceived advantages of Internet shopping. Significant clusters are then described. For this purpose, an extensive survey was conducted in the form of an electronic survey.

  • Název v anglickém jazyce

    Perceived advantages and disadvantages of Internet Shopping

  • Popis výsledku anglicky

    In comparison with the traditional way of trading, the Internet business companies have greater growth potential. This is true for as long as they are able to recognize and expand efficient marketing activities within the ever changing boundaries of ecommerce. For Internet shops this implies the ability to design an attractive purchase conditions and propositions. It is for this reason that this paper researches the advantages and disadvantages of Internet shopping as perceived by customers. The main objectives are to find out the strength of the perceived advantages and disadvantages and to consequently define some recommendations for Internet shops. At the same time, the research sought to identify significant clusters of customers according to theiridentically perceived advantages of Internet shopping. Significant clusters are then described. For this purpose, an extensive survey was conducted in the form of an electronic survey.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Littera Scripta

  • ISSN

    1805-9112

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    125-135

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus