Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Internet Banking as a Factor of Customer Loyalty: Case Study of the Internet Banking Users

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F15%3A00001234" target="_blank" >RIV/75081431:_____/15:00001234 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Internet Banking as a Factor of Customer Loyalty: Case Study of the Internet Banking Users

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Because of changes in lifestyle trends that tend to increase of usage of internet, internet and mobile applications; a key issue for bank institutions is the implementation of internet banking. The aim of this paper is to analyze internet banking usage and the importance of internet banking as a factor of customer loyalty. Through using data from author's research; demographic and other characteristics of internet banking users were examined. The results of author's research propose that demographic factors (mainly age) impact the internet banking usage. The results of the author's research revealed significant differences in the level of internet banking usage among different age groups from 5 % to 58 %. Regression analysis and correlation coefficient was employed to test the hypothesis.

  • Název v anglickém jazyce

    Internet Banking as a Factor of Customer Loyalty: Case Study of the Internet Banking Users

  • Popis výsledku anglicky

    Because of changes in lifestyle trends that tend to increase of usage of internet, internet and mobile applications; a key issue for bank institutions is the implementation of internet banking. The aim of this paper is to analyze internet banking usage and the importance of internet banking as a factor of customer loyalty. Through using data from author's research; demographic and other characteristics of internet banking users were examined. The results of author's research propose that demographic factors (mainly age) impact the internet banking usage. The results of the author's research revealed significant differences in the level of internet banking usage among different age groups from 5 % to 58 %. Regression analysis and correlation coefficient was employed to test the hypothesis.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50800 - Media and communications

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 26th International Business Information Management Association Conference. INNOVATION MANAGEMENT AND SUSTAINABLE ECONOMIC COMPETITIVE ADVANTAGE: FROM REGIONAL DEVELOPMENT TO GLOBAL GROWTH

  • ISBN

    9780986041952

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    932-940

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association (IBIMA)

  • Místo vydání

    Norristown

  • Místo konání akce

    Madrid, Spain

  • Datum konání akce

    11. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000366872700090