Internet Banking as a Factor of Customer Loyalty: Case Study of the Internet Banking Users
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F15%3A00001234" target="_blank" >RIV/75081431:_____/15:00001234 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Internet Banking as a Factor of Customer Loyalty: Case Study of the Internet Banking Users
Popis výsledku v původním jazyce
Because of changes in lifestyle trends that tend to increase of usage of internet, internet and mobile applications; a key issue for bank institutions is the implementation of internet banking. The aim of this paper is to analyze internet banking usage and the importance of internet banking as a factor of customer loyalty. Through using data from author's research; demographic and other characteristics of internet banking users were examined. The results of author's research propose that demographic factors (mainly age) impact the internet banking usage. The results of the author's research revealed significant differences in the level of internet banking usage among different age groups from 5 % to 58 %. Regression analysis and correlation coefficient was employed to test the hypothesis.
Název v anglickém jazyce
Internet Banking as a Factor of Customer Loyalty: Case Study of the Internet Banking Users
Popis výsledku anglicky
Because of changes in lifestyle trends that tend to increase of usage of internet, internet and mobile applications; a key issue for bank institutions is the implementation of internet banking. The aim of this paper is to analyze internet banking usage and the importance of internet banking as a factor of customer loyalty. Through using data from author's research; demographic and other characteristics of internet banking users were examined. The results of author's research propose that demographic factors (mainly age) impact the internet banking usage. The results of the author's research revealed significant differences in the level of internet banking usage among different age groups from 5 % to 58 %. Regression analysis and correlation coefficient was employed to test the hypothesis.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50800 - Media and communications
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 26th International Business Information Management Association Conference. INNOVATION MANAGEMENT AND SUSTAINABLE ECONOMIC COMPETITIVE ADVANTAGE: FROM REGIONAL DEVELOPMENT TO GLOBAL GROWTH
ISBN
9780986041952
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
932-940
Název nakladatele
International Business Information Management Association (IBIMA)
Místo vydání
Norristown
Místo konání akce
Madrid, Spain
Datum konání akce
11. 10. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000366872700090