Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stimulation of customer feedback in B2C e-shops

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F17%3A00001322" target="_blank" >RIV/75081431:_____/17:00001322 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Stimulation of customer feedback in B2C e-shops

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on customer feedback in B2C e-shops and tries to identify which ways for giving customer feedback are attractive for customers, which obstacles are perceived when customers consider giving their feedback and which stimuli boost giving customer feedback. A method of an electronic questionnaire was used – totally 322 completed questionnaires were further processed. The findings show that the most attractive ways for obtaining customer feedback are electronic questionnaires as a part of e-mail messages and contact form on the website whereas the least attractive way is via Skype. Further, two biggest barriers were perceived: feeling that giving customer feedback is useless and necessity to spend disproportionate amount of time. Finally, the presented findings show that the most important stimulus for giving customer feedback has a form of the opportunity to have a look at the real versions of feedback, provided by other customers.

  • Název v anglickém jazyce

    Stimulation of customer feedback in B2C e-shops

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on customer feedback in B2C e-shops and tries to identify which ways for giving customer feedback are attractive for customers, which obstacles are perceived when customers consider giving their feedback and which stimuli boost giving customer feedback. A method of an electronic questionnaire was used – totally 322 completed questionnaires were further processed. The findings show that the most attractive ways for obtaining customer feedback are electronic questionnaires as a part of e-mail messages and contact form on the website whereas the least attractive way is via Skype. Further, two biggest barriers were perceived: feeling that giving customer feedback is useless and necessity to spend disproportionate amount of time. Finally, the presented findings show that the most important stimulus for giving customer feedback has a form of the opportunity to have a look at the real versions of feedback, provided by other customers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Education Excellence and Innovation Management trough Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth; Proceedings of the 29th International Business Information Management Association Conference

  • ISBN

    9780986041976

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    2060-2074

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association (IBIMA)

  • Místo vydání

    Vienna, Austria

  • Místo konání akce

    Vienna, Austria

  • Datum konání akce

    3. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000410252701077