Rolling Stock Stopping for Different Railway Line Speeds and Different Coefficients of Usable Grip: a Case Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F18%3A00001308" target="_blank" >RIV/75081431:_____/18:00001308 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Rolling Stock Stopping for Different Railway Line Speeds and Different Coefficients of Usable Grip: a Case Study
Popis výsledku v původním jazyce
In Europe, one of the densest rail networks is in the Czech Republic. There are approximately 9,580 km of railway tracks with almost 9,000 rail crossings. The issue of safety at railroad crossings is present for several decades. The fact is that we can find different types of security devices on the crossings, from the simplest - securing devices is supple-mented with the barriers, to the safest ones - extra-level crossing between the road and the railroad. The aim of this article is to analyze the viewing conditions at selected railway crossings with the traffic light securing device and to assess whether these ratios are safe for the passage in case of the traffic light securing device failure or in case of non-compliance with the determined rules by the driver.
Název v anglickém jazyce
Rolling Stock Stopping for Different Railway Line Speeds and Different Coefficients of Usable Grip: a Case Study
Popis výsledku anglicky
In Europe, one of the densest rail networks is in the Czech Republic. There are approximately 9,580 km of railway tracks with almost 9,000 rail crossings. The issue of safety at railroad crossings is present for several decades. The fact is that we can find different types of security devices on the crossings, from the simplest - securing devices is supple-mented with the barriers, to the safest ones - extra-level crossing between the road and the railroad. The aim of this article is to analyze the viewing conditions at selected railway crossings with the traffic light securing device and to assess whether these ratios are safe for the passage in case of the traffic light securing device failure or in case of non-compliance with the determined rules by the driver.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
21100 - Other engineering and technologies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
22st International Scientific Conference Transport Means 2018
ISBN
—
ISSN
1822-296X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
216-224
Název nakladatele
Kaunas University of Technology
Místo vydání
Kaunas, Lithuania
Místo konání akce
Juodkrante, Lithuania
Datum konání akce
3. 10. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—