Problem solving in high school mathematics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F19%3A00001580" target="_blank" >RIV/75081431:_____/19:00001580 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Problem solving in high school mathematics
Popis výsledku v původním jazyce
Secondary School Mathematics offers a variety of options to complement the problem solving lesson. This article shows several problem-solving problems that need to be solved through exploration and experimentation. The solution is demonstrated, including proof that is an integral part of these solutions of tasks. Here is how experimentation in problem solving and hypothesis proving can enrich the teaching of mathematics at the secondary level. This enhances the mathematical thinking of students and increases their relationship to mathematics. Solving problem problems increases pupils' engagement in teaching, thus supporting heuristic approaches to teaching.
Název v anglickém jazyce
Problem solving in high school mathematics
Popis výsledku anglicky
Secondary School Mathematics offers a variety of options to complement the problem solving lesson. This article shows several problem-solving problems that need to be solved through exploration and experimentation. The solution is demonstrated, including proof that is an integral part of these solutions of tasks. Here is how experimentation in problem solving and hypothesis proving can enrich the teaching of mathematics at the secondary level. This enhances the mathematical thinking of students and increases their relationship to mathematics. Solving problem problems increases pupils' engagement in teaching, thus supporting heuristic approaches to teaching.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10101 - Pure mathematics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
18th Conference on applied mathematics, Aplimat 2019, Proceedings
ISBN
9781510882140
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
16-22
Název nakladatele
Slovak University of Technology in Bratislava
Místo vydání
Bratislava, Slovakia
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
5. 2. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—