DESIGN STUDENTS' VIEW OF CREATION IN THE CONTEXT OF THE CONSUMER MARKET
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F19%3A00002771" target="_blank" >RIV/75081431:_____/19:00002771 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.researchgate.net/publication/332287544_DESIGN_STUDENTS'_VIEW_OF_CREATION_IN_THE_CONTEXT_OF_THE_CONSUMER_MARKET" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/332287544_DESIGN_STUDENTS'_VIEW_OF_CREATION_IN_THE_CONTEXT_OF_THE_CONSUMER_MARKET</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DESIGN STUDENTS' VIEW OF CREATION IN THE CONTEXT OF THE CONSUMER MARKET
Popis výsledku v původním jazyce
The market has its requirements for each product type. But consumers themselves create room for creativity in design. A frequent question from a marketing perspective is whether the design of a product is more important than its functionality in terms of meeting the customer's needs and desires. It is also possible that at present the market is overwhelmed by "similar products" and the differences are found by customers in design. Or, should the designer initially think about product functionality, the culture of people within the target market, or the viability of the product itself?
Název v anglickém jazyce
DESIGN STUDENTS' VIEW OF CREATION IN THE CONTEXT OF THE CONSUMER MARKET
Popis výsledku anglicky
The market has its requirements for each product type. But consumers themselves create room for creativity in design. A frequent question from a marketing perspective is whether the design of a product is more important than its functionality in terms of meeting the customer's needs and desires. It is also possible that at present the market is overwhelmed by "similar products" and the differences are found by customers in design. Or, should the designer initially think about product functionality, the culture of people within the target market, or the viability of the product itself?
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Strategic Innovative Marketing and Tourism
ISBN
9783030124526
ISSN
2198-7246
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
7261-7265
Název nakladatele
Springer Science and Business Media B.V.
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Athenian Riviera
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000541042202053