Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital Era and Consumer Behavior on the Internet

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F20%3A00001586" target="_blank" >RIV/75081431:_____/20:00001586 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-27015-5_12" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-27015-5_12</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-27015-5_12" target="_blank" >10.1007/978-3-030-27015-5_12</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital Era and Consumer Behavior on the Internet

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Living in the digital era is connected with changes that logically influence also entrepreneurs who operate on the internet and run shops in the digitized form (i.e. e-shops). In general, e-shops are very popular with final customers; however, consumers are aware of leaving digital traces on the internet so they are more and more interested in privacy concerns. The aim of this paper is to answer the following research question: “Do men and women be-have equally in selected situations?” Necessary data was collected by means of a printed questionnaire (n = 431) and subsequent data analysis was carried out by Chi-square test of independence and descriptive statistics. The overall results show that there are almost as big groups of those who have done it and those who have not. As for purchase refusal due to e-shop’s requirement for too much personal data, there is no difference between men and women when shopping online. The majority of respondents has ever refused the purchase.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital Era and Consumer Behavior on the Internet

  • Popis výsledku anglicky

    Living in the digital era is connected with changes that logically influence also entrepreneurs who operate on the internet and run shops in the digitized form (i.e. e-shops). In general, e-shops are very popular with final customers; however, consumers are aware of leaving digital traces on the internet so they are more and more interested in privacy concerns. The aim of this paper is to answer the following research question: “Do men and women be-have equally in selected situations?” Necessary data was collected by means of a printed questionnaire (n = 431) and subsequent data analysis was carried out by Chi-square test of independence and descriptive statistics. The overall results show that there are almost as big groups of those who have done it and those who have not. As for purchase refusal due to e-shop’s requirement for too much personal data, there is no difference between men and women when shopping online. The majority of respondents has ever refused the purchase.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Digital Age: Chances, Challenges and Future

  • ISBN

  • ISSN

    2367-3370

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    92-100

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Basel, Switzerland

  • Místo konání akce

    Samara, Russia

  • Datum konání akce

    26. 4. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku