Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digitization, Digital Technology, and Importance of Digital Technology in Teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F20%3A00001639" target="_blank" >RIV/75081431:_____/20:00001639 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-27015-5_63" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-27015-5_63</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-27015-5_63" target="_blank" >10.1007/978-3-030-27015-5_63</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digitization, Digital Technology, and Importance of Digital Technology in Teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study focuses on digitization in the education process and on the importance of using digital technologies in the teaching process. The introduction sketches out the need of leading young people towards developing their digital competences and digital as well as information literacy. The teaching process should lead towards gaining key and practically oriented knowledge and skills according to Industry 4.0. The importance of the role of the teacher in the education process is stressed who is a managing adviser influencing the effectiveness of the education process. The first chapter is dedicated to digital literacy and other literacies and connected terminology. The next chapter focuses on case studies and evaluating the opinions of students on the importance of using digital technologies during class. The results were gathered via a questionnaire survey. The objective is to point out specifics of the education process. Gathered data can be valuable and inspirational for the decision-making process when planning and preparing teachers for the education process. The conclusion of the entry stresses the importance of innovative study programs and introducing new study programs, which focus on supporting the development of digital literacy and working with digital technologies.

  • Název v anglickém jazyce

    Digitization, Digital Technology, and Importance of Digital Technology in Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    This study focuses on digitization in the education process and on the importance of using digital technologies in the teaching process. The introduction sketches out the need of leading young people towards developing their digital competences and digital as well as information literacy. The teaching process should lead towards gaining key and practically oriented knowledge and skills according to Industry 4.0. The importance of the role of the teacher in the education process is stressed who is a managing adviser influencing the effectiveness of the education process. The first chapter is dedicated to digital literacy and other literacies and connected terminology. The next chapter focuses on case studies and evaluating the opinions of students on the importance of using digital technologies during class. The results were gathered via a questionnaire survey. The objective is to point out specifics of the education process. Gathered data can be valuable and inspirational for the decision-making process when planning and preparing teachers for the education process. The conclusion of the entry stresses the importance of innovative study programs and introducing new study programs, which focus on supporting the development of digital literacy and working with digital technologies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Lecture Notes in Networks and Systems

  • ISBN

  • ISSN

    2367-3370

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    526-537

  • Název nakladatele

    Springer, Cham

  • Místo vydání

    Cham, Switzerland

  • Místo konání akce

    Samara, Rusko

  • Datum konání akce

    26. 4. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku