Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Current Relationship of Czech Mathematic Teachers to Use Digital Technologies in Teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73598812" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73598812 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333178698" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333178698</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2019.0401" target="_blank" >10.21125/iceri.2019.0401</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Current Relationship of Czech Mathematic Teachers to Use Digital Technologies in Teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article responds to the current issues in the area of education in the Czech Republic, namely the implementation of digital literacy in the educational process and the development of pupil&apos;s digital literacy in all educational areas defined by the Framework Education Program for Basic Education. The issue is the content of currently discussed and prepared curricular documents and projects implemented at the national level. The staff of the Department of Mathematics of the Faculty of Education, Palacký University in Olomouc, conducted a research investigation to verify the readiness of educational reality for these changes, especially the readiness of teachers at elementary and junior high schools. As digital competences are expected to be developed across all subjects, it is also necessary to verify the readiness of mathematics teachers for these changes, their digital competence and their relationship and attitude towards this reform, the use of digital technologies in teaching and the development of pupils&apos; digital competences in mathematics teaching. The advantage is that the area of Mathematics and its application contains many possibilities and opportunities for the development of digital competences.

  • Název v anglickém jazyce

    Current Relationship of Czech Mathematic Teachers to Use Digital Technologies in Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The article responds to the current issues in the area of education in the Czech Republic, namely the implementation of digital literacy in the educational process and the development of pupil&apos;s digital literacy in all educational areas defined by the Framework Education Program for Basic Education. The issue is the content of currently discussed and prepared curricular documents and projects implemented at the national level. The staff of the Department of Mathematics of the Faculty of Education, Palacký University in Olomouc, conducted a research investigation to verify the readiness of educational reality for these changes, especially the readiness of teachers at elementary and junior high schools. As digital competences are expected to be developed across all subjects, it is also necessary to verify the readiness of mathematics teachers for these changes, their digital competence and their relationship and attitude towards this reform, the use of digital technologies in teaching and the development of pupils&apos; digital competences in mathematics teaching. The advantage is that the area of Mathematics and its application contains many possibilities and opportunities for the development of digital competences.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2019 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-14755-7

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1334-1339

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Seville

  • Datum konání akce

    11. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku