Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of Pupils' Digital Literacy in Teaching Mathematics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73598691" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73598691 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333178577" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333178577</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2019.1833" target="_blank" >10.21125/edulearn.2019.1833</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of Pupils' Digital Literacy in Teaching Mathematics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In connection with the current discussed reform of curricular documents in the Czech Republic the perception of digital literacy and its implementation into the educational process is changed, into the teaching mathematics including. In addition to the requirement of the teachers’ digital competencies, there is also a requirement to respond to the actual change the perception of the objectives of mathematical education especially in the relationship between building and developing both pupils’ mathematical and digital literacy. The article describes the transformation of digital literacy perception, it identifies its planned anchorage during mathematical teaching and it presents the documents on which the reform is based. In the current curricular reform digital literacy should be one of the main objectives in teaching specialized subjects (in this case mathematics), which should be achieved through appropriately designed curriculum and adequate use of digital technologies. The main objective of teaching mathematics is decomposed to the development of mathematical literacy and digital literacy.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of Pupils' Digital Literacy in Teaching Mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    In connection with the current discussed reform of curricular documents in the Czech Republic the perception of digital literacy and its implementation into the educational process is changed, into the teaching mathematics including. In addition to the requirement of the teachers’ digital competencies, there is also a requirement to respond to the actual change the perception of the objectives of mathematical education especially in the relationship between building and developing both pupils’ mathematical and digital literacy. The article describes the transformation of digital literacy perception, it identifies its planned anchorage during mathematical teaching and it presents the documents on which the reform is based. In the current curricular reform digital literacy should be one of the main objectives in teaching specialized subjects (in this case mathematics), which should be achieved through appropriately designed curriculum and adequate use of digital technologies. The main objective of teaching mathematics is decomposed to the development of mathematical literacy and digital literacy.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN19 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-12031-4

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    7585-7588

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Palma

  • Datum konání akce

    1. 7. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku