Dualita výukových cílů ve vyučování matematice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73598692" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73598692 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333178578" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333178578</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dualita výukových cílů ve vyučování matematice
Popis výsledku v původním jazyce
V souvislosti s aktuálně diskutovanou reformou kurikulárních dokumentů se mění vnímání digitální gramotnosti a její implementace do vzdělávacího procesu, do výuky matematiky nevyjímaje. Kromě požadavku na digitální kompetence učitelů se objevuje i požadavek reagovat na aktuální změnu vnímání cílů matematického vzdělávání, zejména ve vztahu budování a rozvíjení jak matematické, tak i digitální gramotnosti žáků. Příspěvek popisuje proměnu vnímání digitální gramotnosti, identifikuje její plánované ukotvení v průběhu matematického vyučování a uvádí dokumenty, ze kterých reforma vychází.
Název v anglickém jazyce
Education Objectives Duality in Teaching Mathematics
Popis výsledku anglicky
In connection with the current discussed reform of curricular documents the perception of digital literacy and its implementation into the educational process is changed, into the teaching mathematics including. In addition to the requirement of the teachers’ digital competencies there is also a requirement to respond to the actual change the perception of mathematical education goals especially in the relationship between building and developing both pupils’ mathematical and digital literacy. The paper describes the transformation of digital literacy perception, it identifies its planned anchorage during mathematical teaching and it presents the documents on which the reform is based.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Premeny školy a učiteľské vzdelávanie v historickom kontexte a nové perspektívy
ISBN
978-80-555-2267-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
312-316
Název nakladatele
Prešovská univerzita
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
6. 2. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—