Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Green brand of companies and greenwashing under sustainable development goals

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F20%3A00001724" target="_blank" >RIV/75081431:_____/20:00001724 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2071-1050/12/4/1679" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2071-1050/12/4/1679</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su12041679" target="_blank" >10.3390/su12041679</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Green brand of companies and greenwashing under sustainable development goals

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The companies should quickly adapt their strategy corresponding to the new trend of transformation from overconsumption to green consumption. This process leads to increasing the frequency of using greenwashing as an unfair marketing instrument to promote the company's green achievements. Such companies' behavior leads to a decrease in trust in the company's green brand from the green investors. Thus, the aim of the study is to check the impact of greenwashing on companies' green brand.

  • Název v anglickém jazyce

    Green brand of companies and greenwashing under sustainable development goals

  • Popis výsledku anglicky

    The companies should quickly adapt their strategy corresponding to the new trend of transformation from overconsumption to green consumption. This process leads to increasing the frequency of using greenwashing as an unfair marketing instrument to promote the company's green achievements. Such companies' behavior leads to a decrease in trust in the company's green brand from the green investors. Thus, the aim of the study is to check the impact of greenwashing on companies' green brand.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainability

  • ISSN

    2071-1050

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000522460200397

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85081657692