Green brand of companies and greenwashing under sustainable development goals
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F20%3A00001724" target="_blank" >RIV/75081431:_____/20:00001724 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.mdpi.com/2071-1050/12/4/1679" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2071-1050/12/4/1679</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3390/su12041679" target="_blank" >10.3390/su12041679</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Green brand of companies and greenwashing under sustainable development goals
Popis výsledku v původním jazyce
The companies should quickly adapt their strategy corresponding to the new trend of transformation from overconsumption to green consumption. This process leads to increasing the frequency of using greenwashing as an unfair marketing instrument to promote the company's green achievements. Such companies' behavior leads to a decrease in trust in the company's green brand from the green investors. Thus, the aim of the study is to check the impact of greenwashing on companies' green brand.
Název v anglickém jazyce
Green brand of companies and greenwashing under sustainable development goals
Popis výsledku anglicky
The companies should quickly adapt their strategy corresponding to the new trend of transformation from overconsumption to green consumption. This process leads to increasing the frequency of using greenwashing as an unfair marketing instrument to promote the company's green achievements. Such companies' behavior leads to a decrease in trust in the company's green brand from the green investors. Thus, the aim of the study is to check the impact of greenwashing on companies' green brand.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sustainability
ISSN
2071-1050
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000522460200397
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85081657692