Analysis of E-Consumer Behavior During the COVID-19 Pandemic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F22%3A00002437" target="_blank" >RIV/75081431:_____/22:00002437 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-78303-7" target="_blank" >https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-78303-7</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of E-Consumer Behavior During the COVID-19 Pandemic
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the study is to examine specific changes in B2C interactions of Czech and Slovak consumers during the first lockdown in 2020. The starting point for changing consumer preferences was the fact that the dominant part of consumer interactions shifted from brick-and-mortar to virtual environment, where e-commerce was a safe alternative to traditional forms of trading. The results suggest that both the supply and demand sides of the market were able to adapt to the non-standard situation in a relatively short time.
Název v anglickém jazyce
Analysis of E-Consumer Behavior During the COVID-19 Pandemic
Popis výsledku anglicky
The aim of the study is to examine specific changes in B2C interactions of Czech and Slovak consumers during the first lockdown in 2020. The starting point for changing consumer preferences was the fact that the dominant part of consumer interactions shifted from brick-and-mortar to virtual environment, where e-commerce was a safe alternative to traditional forms of trading. The results suggest that both the supply and demand sides of the market were able to adapt to the non-standard situation in a relatively short time.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Intelligent Processing Practices and Tools for E-Commerce Data, Information, and Knowledge
ISBN
9783030783037
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
95-114
Počet stran knihy
118
Název nakladatele
Springer Nature Switzerland AG
Místo vydání
Cham, Switzerland
Kód UT WoS kapitoly
—