Usage Of Artificial Intelligence On Social Media In Europe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F22%3A00002571" target="_blank" >RIV/75081431:_____/22:00002571 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.researchgate.net/publication/367083228_USAGE_OF_ARTIFICIAL_INTELLIGENCE_ON_SOCIAL_MEDIA_IN_EUROPE" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/367083228_USAGE_OF_ARTIFICIAL_INTELLIGENCE_ON_SOCIAL_MEDIA_IN_EUROPE</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Usage Of Artificial Intelligence On Social Media In Europe
Popis výsledku v původním jazyce
Artificial Intelligence (AI) is becoming more common in our daily life. One of the biggest segments of AI is used in business. Technologies are changing at a rapid pace , in unpredictable ways. The research was done by systematic literature of the most recent (2020-2022) academic articles from the database Scopus covering the usage of AI on social media. Dividing the find articles based on chosen criteria into categories such as social media platforms used for research and general AI usage on social media. The results show that the implementation of AI will become more and more inevitable for its variety of use on social media, like chatbots, detecting harmful behaviour, data analysis and strategy making.
Název v anglickém jazyce
Usage Of Artificial Intelligence On Social Media In Europe
Popis výsledku anglicky
Artificial Intelligence (AI) is becoming more common in our daily life. One of the biggest segments of AI is used in business. Technologies are changing at a rapid pace , in unpredictable ways. The research was done by systematic literature of the most recent (2020-2022) academic articles from the database Scopus covering the usage of AI on social media. Dividing the find articles based on chosen criteria into categories such as social media platforms used for research and general AI usage on social media. The results show that the implementation of AI will become more and more inevitable for its variety of use on social media, like chatbots, detecting harmful behaviour, data analysis and strategy making.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ad Alta-Journal Of Interdisciplinary Research
ISSN
1804-7890
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
330-333
Kód UT WoS článku
000921624200055
EID výsledku v databázi Scopus
—