Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Usage Of Artificial Intelligence On Social Media In Europe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F22%3A00002571" target="_blank" >RIV/75081431:_____/22:00002571 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.researchgate.net/publication/367083228_USAGE_OF_ARTIFICIAL_INTELLIGENCE_ON_SOCIAL_MEDIA_IN_EUROPE" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/367083228_USAGE_OF_ARTIFICIAL_INTELLIGENCE_ON_SOCIAL_MEDIA_IN_EUROPE</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Usage Of Artificial Intelligence On Social Media In Europe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Artificial Intelligence (AI) is becoming more common in our daily life. One of the biggest segments of AI is used in business. Technologies are changing at a rapid pace , in unpredictable ways. The research was done by systematic literature of the most recent (2020-2022) academic articles from the database Scopus covering the usage of AI on social media. Dividing the find articles based on chosen criteria into categories such as social media platforms used for research and general AI usage on social media. The results show that the implementation of AI will become more and more inevitable for its variety of use on social media, like chatbots, detecting harmful behaviour, data analysis and strategy making.

  • Název v anglickém jazyce

    Usage Of Artificial Intelligence On Social Media In Europe

  • Popis výsledku anglicky

    Artificial Intelligence (AI) is becoming more common in our daily life. One of the biggest segments of AI is used in business. Technologies are changing at a rapid pace , in unpredictable ways. The research was done by systematic literature of the most recent (2020-2022) academic articles from the database Scopus covering the usage of AI on social media. Dividing the find articles based on chosen criteria into categories such as social media platforms used for research and general AI usage on social media. The results show that the implementation of AI will become more and more inevitable for its variety of use on social media, like chatbots, detecting harmful behaviour, data analysis and strategy making.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ad Alta-Journal Of Interdisciplinary Research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    330-333

  • Kód UT WoS článku

    000921624200055

  • EID výsledku v databázi Scopus