Filmová rodina jako místo paměti: didaktické perspektivy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75112779%3A_____%2F14%3A%230000083" target="_blank" >RIV/75112779:_____/14:#0000083 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Filmová rodina jako místo paměti: didaktické perspektivy
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se zaměřuje na reflexi současné dějepisné praxe. Na tématu rodiny reflektuje napětí mezi kurikulem a metodami, které se běžně využívají ve škole. Na příkladu rodinné paměti mapuje vztah mezi historiografií a didaktikou dějepisu.
Název v anglickém jazyce
The film family as site of memory: A didactical perspective
Popis výsledku anglicky
The chapter attempts to analyse the current practice of history teaching at Czech schools, taking into account the reform of the curriculum and its evaluation. It attempts to shed light on the reasons for frequent conflicts between teaching theory and its practical implementation at schools, focusing mainly on the relationship between historiography and history as a school subject.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Filma a dějiny 4: normalizace
ISBN
978-80-87292-26-6
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
622-629
Počet stran knihy
662
Název nakladatele
Ústav pro studium totalitních režimů - Casablanca
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—