Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Paměť a projektové vyučování v dějepise

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75112779%3A_____%2F14%3A%230000086" target="_blank" >RIV/75112779:_____/14:#0000086 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Paměť a projektové vyučování v dějepise

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace je v prostředí české didaktiky dějepisu jedním z prvních pokusů o hledání a ověřování možností, jak při výuce moderních a soudobých dějin na základních i středních školách pracovat s tématem paměti a didakticky využívat vzpomínky pamětníků. Vznikla na základě spolupráce historiků, didaktiků dějepisu a pedagogů pilotních škol v letech 2012-2014. V úvodní části autoři vymezují základní pojmy a teoretické koncepty paměťových studií. Následně na příkladech využití vzpomínek a hmotných svědků minulosti hledají cesty, jak při výuce dějepisu rozvíjet historické myšlení žáků a umožnit žákům, aby dospívali k samostatnému historickému poznání. Příklady dobré praxe pak ilustrují přednosti a limity projektové výuky a aplikace metody orální historie do dějepisné praxe

  • Název v anglickém jazyce

    Memory and the project method in teaching modern history

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this publication is to seek and test out ways to work with the subject of memory and to use didactically the memories of eye witnesses in the teaching of modern and contemporary history at secondary schools. The text results from collaborationamong historians, didacticians and teachers of history. In the first part the authors explain theoretical concepts from the field of memory studies and their implementation in school practice. They then discuss the didactic potential of memory in the development of higher levels of effective (historical) thinking skills of pupils. They also deal with the advantages and limits of the application of the oral history method in history teaching. The second part of the book maps the horizons of individual pupils? discoveries, which are based on what is called object analysis of evidence of the past; this includes photographs, postcards, family souvenirs or local sites of memory, such as monuments or historic buildings. The final part of the

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-87912-12-6

  • Počet stran knihy

    249

  • Název nakladatele

    Ústav pro studium totalitních režimů

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy