Studijní materiály – Sídelní zeleň a její příspěvek k lepšímu životnímu prostředí - Studijní podklady pro žáky ZŠ a SŠ (TEKOB)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F86652079%3A_____%2F21%3A00618560" target="_blank" >RIV/86652079:_____/21:00618560 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://tekob.czechglobe.cz/" target="_blank" >https://tekob.czechglobe.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Studijní materiály – Sídelní zeleň a její příspěvek k lepšímu životnímu prostředí - Studijní podklady pro žáky ZŠ a SŠ (TEKOB)
Popis výsledku v původním jazyce
Text je určen především jako studijní podklad pro výuku na druhém stupni ZŠ a na SŠ. Je koncipován jako text pro vyučující (učitele či lektory), který slouží jako zdroj informací pro přípravu výukových hodin. Podklad je strukturován do několika částí, jako jsou teoretický úvod do problematiky, metodika dálkového průzkumu Země, prezentace výsledků z měření dokumentující předkládanou teorii a prezentace vybraných druhů dřevin, které se nejčastěji využívají pro výsadby v městské zeleni. Prostřednictvím těchto materiálů se žáci druhých stupňů základních škol a škol středních seznamují s konceptem ekosystémových funkcí a služeb, učí se rozlišovat jejich druhy, získávají přehled o vzájemných vztazích mezi člověkem a prostředím ekosystémů. Dále se dozvídají o vztahu životní úrovně člověka k zachování a udržitelnosti ekosystému i pro další generace, mimo jiné i v ekonomických souvislostech. Seznamují se s pojmy ekosystém, biodiverzita, ekosystémové služby a funkce.
Název v anglickém jazyce
Study materials - Urban greenery and its contribution to a better environment - Study materials for primary and secondary school pupils (TEKOB)
Popis výsledku anglicky
The text is intended primarily as a study material for teaching at the second level of elementary schools and secondary schools. It is designed as a text for teachers (teachers or lecturers), which serves as a source of information for preparing lessons. The material is structured into several parts, such as a theoretical introduction to the issue, remote sensing methodology, presentation of measurement results documenting the presented theory, and presentation of selected tree species that are most often used for planting in urban greenery. Through these materials, students of the second levels of elementary schools and secondary schools are introduced to the concept of ecosystem functions and services, learn to distinguish their types, and gain an overview of the mutual relationships between humans and the ecosystem environment. They also learn about the relationship between human living standards and the preservation and sustainability of the ecosystem for future generations, including in economic contexts. They are introduced to the concepts of ecosystem, biodiversity, ecosystem services and functions.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL02000322" target="_blank" >TL02000322: Teplotní komfort v obcích: pocitový vjem obyvatel, fyzikální skutečnost, role zeleně.</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů