Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Konstrukty a praktiky ve vzdělávání nadaných: Rozvoj nadaných dětí v českém vzdělávacím kontextu

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Postdoktorandské granty

  • Veřejná soutěž

    Postdoktorandské granty 11 (SGA02011GA1PD)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    P407-11-P512

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Constructs and Practices in the Education of the Gifted: Development of Gifted Children in the Czech Educational Context

  • Anotace anglicky

    The project will examine the ways in which exceptional giftedness and its causes are construed in the Czech educational context, how these meanings can shape educational practices used at Czech educational institutions and what impact these constructs and practices may have on development of individual children that show potential to achieve. In its scope, the project is embedded in the field of qualitative psychology and will implement various methods of qualitative research, particularly critical textanalysis, ethnographic observation in the classroom and interpretative phenomenological analysis.The main aims of the project are to understand how various social representations of child?s giftedness and its causes influence educational and nurturing practices in individual children, to reflect their developmental consequences and to discuss possible practical implications.The main outcomes of the project will consist of a monograph, publications in Czech/international refereed journals, Czech/international conference presentations and public lectures.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt přinesl nové poznatky o nadání a talentu v kontextu českého školství. Hodnotné výstupy: teoreticko-kritická studie souvislostí mezi teoretickými přístupy, konstrukty lidského potenciálu a implikacemi pro vzdělávání; hloubková sonda do problemati?

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2011

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2013

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    7. 6. 2013

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP15-GA0-GP-U/02:2

  • Datum dodání záznamu

    6. 5. 2016

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 419 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 419 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč