Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj metakognitivních schopností u nadaných dětí

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 21 (SGA0201700001)

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Fakulta sociálních studií

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    17-14715S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Development of Metacognitive Skills in Gifted Children

  • Anotace anglicky

    Metacognition is an important part of learning and intellectual performance; hence it can be assumed that it is more developed in intellectually gifted children. However, existing research comparing gifted and average children's metacognitive abilities does not support the idea on the advanced metacognitive skills in the gifted unequivocally. The reason may be the fact that gifted students tend to do well in school for a long time without using metacognitive skills and fail to recognize the usefulness of such strategies.Thus, in four mutually interconnected partial researches, the present research project plans to examine the differences and specific developmental characteristics of the formation of the basic components of metacognitive skills (orientation, planning, evaluation, and elaboration),and developmental trajectories of these skills (synchrony/asynchrony) in an all-round gifted population, in twice exceptional students and an in highly able pre-schoolers. Moreover, the aim is to describe efficiency of long-term training of metacognition incorporated into basic school.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2017

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2021

  • Poslední stav řešení

  • Poslední uvolnění podpory

    10. 4. 2019

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP21-GA0-GA-R/13:1

  • Datum dodání záznamu

    22. 2. 2021

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 030 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 787 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    243 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč