Rozumově nadané děti s dyslexií
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 9 (SGA02006GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
406/06/0676
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Intellectualy Gifted Children with Dyslexia
Anotace anglicky
Proposed project is conceptually and methodologically linked to the post-doc GAČR project, which postulated a hypothesis about the existence of suspectively significant socio-emotional problems of intellectually gifted children with a handicap, namely with the conduct and learning disabilities. Gifted children with disabilities form, according to competent resources, an extremely heterogeneous group of children, with respect to school and psychic problems, special needs and consequently with respect todiagnostical and interventional approaches towards them. The goal of the presented project is to conduct the individual clinical assessment of cognitive abilities (profile) of a selected group, to compare the magnitude of the disparities between theirstrengths and weaknesses, to describe, analyse and specify possible significant differences in teachers and parental evaluations of child s abilities and handicaps and consequently, to explain possible negative interference of these judgements with full
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AN - Psychologie
CEP - vedlejší obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Výzkum se zaměřil na problematiku identifikace a diagnostiky mimořádně rozumově nadaných dětí s dyslexií. Ukázalo se, že samotná identifikace těchto žáků a studentů a výběr reprezentativního výzkumného souboru je velmi obtížný a celé téma vyžaduje větší
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2006
Ukončení řešení
31. 12. 2008
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
25. 4. 2008
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP09-GA0-GA-U/02:2
Datum dodání záznamu
22. 10. 2009
Finance
Celkové uznané náklady
666 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
666 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč