Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozumově nadané děti s dyslexií

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 9 (SGA02006GA-ST)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    406/06/0676

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Intellectualy Gifted Children with Dyslexia

  • Anotace anglicky

    Proposed project is conceptually and methodologically linked to the post-doc GAČR project, which postulated a hypothesis about the existence of suspectively significant socio-emotional problems of intellectually gifted children with a handicap, namely with the conduct and learning disabilities. Gifted children with disabilities form, according to competent resources, an extremely heterogeneous group of children, with respect to school and psychic problems, special needs and consequently with respect todiagnostical and interventional approaches towards them. The goal of the presented project is to conduct the individual clinical assessment of cognitive abilities (profile) of a selected group, to compare the magnitude of the disparities between theirstrengths and weaknesses, to describe, analyse and specify possible significant differences in teachers and parental evaluations of child s abilities and handicaps and consequently, to explain possible negative interference of these judgements with full

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Výzkum se zaměřil na problematiku identifikace a diagnostiky mimořádně rozumově nadaných dětí s dyslexií. Ukázalo se, že samotná identifikace těchto žáků a studentů a výběr reprezentativního výzkumného souboru je velmi obtížný a celé téma vyžaduje větší

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2006

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2008

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    25. 4. 2008

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP09-GA0-GA-U/02:2

  • Datum dodání záznamu

    22. 10. 2009

Finance

  • Celkové uznané náklady

    666 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    666 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč