Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učitel a žáci v dialogickém vyučování

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 17 (SGA0201300005)

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Filozofická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    13-23578S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Teacher and pupils in dialogic teaching

  • Anotace anglicky

    The aim of this project is to investigate the potential of the concept of dialogic teaching in the milieu of secondary schools. The proposed project is directly related to a previous project, Communication in the Classroom, which focused on the description of parameters of educational communication. The findings of this former project were not in accordance with the theoretical concept of dialogic teaching, which defines educational communication as a tool beneficial for the stimulation of pupils’ understanding and thinking. The main aim of the proposed project is to find out when and under which conditions a change can occur in the communication between teacher and pupils. Hence, (i) we will situate the theoretical concept of dialogic teaching in a Czech scholarly milieu; (ii) in the process of participatory action research, we will develop the theoretical concept in the form of situated dialogue which can be implemented in direct teaching; (iii) by experimentation, we will document how such a change in communication setting influences communication structures and pupil performance.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt má velký přínos v ČR a velmi dobrý ohlas v zahraničí. Má přínos pro praxi, zavedl do ČR více problematiku akčního výzkumu a dialogického vyučování. Navazuje na předchozí práci týmu v oblasti pedagogické komunikace učitele a žáků ve třídě. Výstupy odpovídají úvazku na projektu a naplňují cíle (bez ohledu na to, že část výstupů nebyla uznána).

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 2. 2013

  • Ukončení řešení

    23. 4. 2018

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    12. 4. 2016

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP19-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    12. 6. 2019

Finance

  • Celkové uznané náklady

    4 736 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    4 736 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč