Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 19 (SGA0201500001)

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    15-08857S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Classroom interaction in English language teaching in higher education

  • Anotace anglicky

    In the project, which is grounded in dialogism, classroom interaction in English language teaching in higher education will be analyzed by means of conversation analysis. The analysis will be based on video recordings capturing classroom interaction and on ethnographic data. The outcomes (published as journal articles and a monograph) will contribute to the theoretical grasp of classroom interaction in English language teaching, which is specific in that language presents both the medium and the goal. The inductive and emic nature of conversation analysis makes it possible to contribute to the understanding of maintaining intersubjectivity in teaching. In Czech educational research published in four distinguished educational journals (1990–2012), conversation analysis is not employed and the monologist view of interaction prevails. Apart from that, Czech educational research on classroom interaction seems to focus on basic education, while attention has not been paid to the teaching of foreign languages in higher education. The project aims to fill this gap.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Řešitel postupoval v souladu s původním záměrem a grantovými pravidly. Získaná data byla zpracována metodou u nás dosud málo rozšířené konverzační analýzy. Výsledky byly prezentovány na mnoha zahraničních konferencích a vzbudily pozitivní ohlas. Publikační výstupy jsou kvalitnější, než bylo původně plánováno.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2015

  • Ukončení řešení

    25. 4. 2019

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    5. 4. 2017

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP20-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    2. 7. 2020

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 576 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 576 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč