Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Efektivní osvojování si mentálních modelů a stav vysokého zaujetí studenta - hledání souvislostí

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 19 (SGA0201500001)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Matematicko-fyzikální fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    15-14715S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Linking Higher State Engagement to Acquisition of Better Mental Models

  • Anotace anglicky

    Mental models are knowledge structures hypothesized to play a key role in cognition, reasoning, problem-solving and decision-making. In the context of a formal schooling system, they are often learnt in sessions ranging from minutes to a few hours. Therein learners can experience a host of cognitive-affective states. However, the influence of these states on the acquisition of mental models is poorly understood. This project proposes to investigate this influence as concerns one such state: state engagement. It aims at conducting three comparative studies to elucidate the hypothesis that a high state engagement predicts better learning of mental models. The studies will involve about 300 participants in total (mainly young adults) in learning different mental models from three different computerized and non-computerized materials. The study will combine qualitative and quantitative measures, including objective measures: skin conductance, facial EMG and eye tracking. On a theoretical level, it will explain findings using the Cognitive-Affective Theory of Learning with Media.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - další vedlejší obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)<br>50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt se zaměřoval na vazbu mezi afektivně-motivačním zaujetím studůentů a jejich studijními výsledky. Projekt rozšiřuje základní poznání v oblasti podpory schopnosti studentů formovat mentální modely. Projekt byl po obsahové i publikační stránce naplněn.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2015

  • Ukončení řešení

    29. 11. 2019

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    11. 4. 2017

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP20-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    2. 7. 2020

Finance

  • Celkové uznané náklady

    2 102 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 102 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč