Domácí vzdělávání - fakta, analýzy, diagnostika
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 20 (SGA0201600001)
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
16-17708S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Home Education - Facts, Analyses, Diagnostics
Anotace anglicky
The project will analyze the current state of home education in the Czech Republic in a comparison with the situation in abroad. This includes the study of its most important aspects, including the following: 1. Organizational / institutional aspects (current state of legislation; relationship between families and schools; the role of homeschooling teaching groups, etc.); 2. Social / economic aspects (family size and structure; parents’ education; parent’s economic situation; parents’ value system, etc.); 3. Educational / didactic aspects (methods and forms of education; subjects taught; educators’ characteristics; number of lessons devoted to each subject; learning schedule; didactic aspects of education, etc.); 4. Social / psychological aspects (parents’ reasons for choosing homeschooling; socialization issues; homeschoolers’ ability to integrate into the school later on; the homeschooled children’s self-perception, etc.). The project will incorporate four target groups: currently homeschooled children and their parents; and formerly homeschooled adults and their parents.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Cílů projektu bylo dosaženo. Přestože některé výstupy nebyly dosud publikovány, uznané výsledky věcně i kvantitativně naplňují stanovené cíle. Výsledky mají aplikační potenciál pro pedagogickou a legislativní oblast vzdělávání. V projektu zapojení studenti se podíleli na publikačních aktivitách a sběru dat. Čerpání prostředků proběhlo bez problémů a v souladu s plánem.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2016
Ukončení řešení
11. 12. 2020
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
26. 4. 2018
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP21-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
12. 4. 2021
Finance
Celkové uznané náklady
2 991 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 991 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč