Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití multimodální analytiky učení pro studium procesů seberegulovaného učení v systémech pro řízení výuky

Cíle projektu

Projekt se zaměřuje na procesy a strategie seberegulovaného učení (SRL) vysokoškolských studentů při jejich studiu v systémech pro řízení výuky (LMS). Výzkum staví na multimodálním přístupu ke sběru a analýze dat o učení studentů v LMS, přičemž jeho cílem je kombinovat různé techniky sběru dat pro zachycení různých modalit, skrze které může docházet k učení studentů v systémech typu LMS. Konkrétně budou v rámci projektu využívány následující čtyři typy dat: data o chování studentů v LMS (tzv. logy), data z dotazníků věnujících se různým dimenzím SRL, kvalitativní data zachycující obsah výukových aktivit a materiálů v LMS a data z experimentu zaměřeného na sledování očních pohybů studentů při studiu v LMS (eye-tracking). Z analytického hlediska budou hrát dominantní roli procesně orientované analytické techniky. Projekt přispěje k rozvoji a zdokonalení dosavadních výzkumných metod a teoretických modelů seberegulovaného učení v kontextu LMS. Hlavním výstupem projektu bude šest článků v prestižních mezinárodních odborných časopisech.

Klíčová slova

self-regulated learninglearning analyticsmultimodal analyticslearning management systemsprocess mining

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    SGA0202100005

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Filozofická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    21-08218S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Multimodal learning analytics to study self-regulated learning processes within learning management systems

  • Anotace anglicky

    The research project focuses on the exploration of the self-regulated learning (SRL) processes and strategies followed by university students while studying within a learning management system (LMS). The project is based on a multimodal approach to the collection and analysis of data, aiming to combine different data collection techniques in order to capture various modalities through which students can learn within LMS. Specifically, four data types will be used in this project: data on student behaviour in LMS (logs), data from questionnaires focusing on various dimensions of SRL, qualitative data capturing the content of learning activities and materials in LMS, and data from an experiment focused on tracking student eye movements while studying in LMS. The process-oriented analytical techniques will play a dominant role in the data analysis. The project will contribute to the improvement of current methods and theoretical models of SRL in LMS. The main outputs of the project are six articles in top international scientific journals.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - vedlejší obor

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    AM - Pedagogika a školství

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 4. 2021

  • Ukončení řešení

    31. 3. 2024

  • Poslední stav řešení

  • Poslední uvolnění podpory

    29. 2. 2024

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP25-GA0-GA-R

  • Datum dodání záznamu

    12. 3. 2025

Finance

  • Celkové uznané náklady

    4 488 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    4 488 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Uznané náklady

4 488 tis. Kč

Statní podpora

4 488 tis. Kč

0%


Poskytovatel

Grantová agentura České republiky

OECD FORD

Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Doba řešení

01. 04. 2021 - 31. 03. 2024