Referenční skupiny v mediální marketingové komunikaci
Cíle projektu
Referenční skupiny mají výrazný vliv na chování spotřebitelů a toto jejich působení probíhá na různých úrovních, s různou intenzitou a v různých formách. Proto mají pro spotřební marketing (marketing na spotřebních trzích) zřetelný význam. Podstatou navrhovaného grantu je soustředěný výzkumný pohled na tu oblast vlivů referenčních skupin, která je vyjádřena neosobním - mediálně zprostředkovaným kontaktem mezi spotřebitelem a referenční skupinou. Pozornost se soustředí na tři hlavní jevové formy: zapojení známých osobností (celebrit), expertů a tzv. slice-of-life s tím, že podle potřeby budou sledovány i další formy (exekutiva, charakterové licence a osobnostní charaktery). Záměrem grantu je a) jednak zmapování míry výskytu (využití) těchto referenčníchvztahů v marketingových komunikačních přístupech v ČR a v porovnání se zahraničím z hlediska dlouhodobějšího časového horizontu, b) prověření rámcových postojů českých spotřebitelů k těmto formám, c) postižení základních faktorů, které toto
Klíčová slova
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 1 (SGA02002GA-ST)
Hlavní účastníci
Vysoká škola ekonomická v Praze / Fakulta podnikohospodářská
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Reference Groups in Medial Marketing Communication
Anotace anglicky
Reference groups have a noticeable impact on consumer behaviour and this influence occurs with various intensity at various levels and in various forms. That is why they are so important in consumer marketing. The essence of the project is the concentrated research view on the area of reference groups' influence which is set via non personal contact between consumer and the reference group, intermediated by media. Attention will be targeted to three main forms: celebrity endorsement, expert endorsementand slice-of-life endorsement. Also other forms (executives, character licences and personality characters) will be included when it appears useful. The project objectives are: a) to map the rate of occurrence of medial reference groups in marketing communication approaches in the Czech republic and its comparison with situation abroad, b) to verify the overall attitudes to those forms among Czech consumers, c) to find out the basic factors by which this perception is undermined, d) to
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AH - Ekonomie
CEP - vedlejší obor
AO - Sociologie, demografie
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)50201 - Economic Theory
50202 - Applied Economics, Econometrics
50203 - Industrial relations
50204 - Business and management
50205 - Accounting
50206 - Finance
50401 - Sociology
50402 - Demography
50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)
50704 - Environmental sciences (social aspects)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Plnění záměru a cílů grantového projektu přineslo následující výsledky: 1. Byla zpracována systematická kategorizace zapojení referenčních skupin do mediální marketingové komunikace. Tato kategorizace byla přenesena do metodického postupu modifikované
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2002
Ukončení řešení
1. 1. 2004
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP/2005/GA0/GA05GA/U/N/B:7
Datum dodání záznamu
2. 6. 2008
Finance
Celkové uznané náklady
336 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
336 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
336 tis. Kč
Statní podpora
336 tis. Kč
100%
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
CEP
AH - Ekonomie
Doba řešení
01. 01. 2002 - 01. 01. 2004