Zmapování a využití egoangažovaných situací ve výchově a vzdělávání žáků rómské minority
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 1 (SGA02002GA-ST)
Hlavní účastníci
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Mapping and utilisation of egoengaget situations in the upbringing and educating of pupils of the Roma minority
Anotace anglicky
The essence of the project is to verify in school practice at chosen elementary schools in the North-Bohemian region, whether the constructed set of life situations referring to reference system of pupils of certain age groups of the Rome minority will fulfil the function of ego-engaged situations influencing the pupil's decision to react to them in an engaged way. From this point of view, the basis of the research work in the course of project implementation will be:diagnostics of the reference framework of the ego of Rome minority individuals, definition of the reference system of chosen age groups of the ethnic Rome pupils, processing the set of life situations referring to the reference system of Rome pupils and their application to conditions of school subjects at elementary school, implementation of a classical pedagogical experiment.
Vědní obory
Kategorie VaV
—
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
AN - Psychologie
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt se zabýval problematikou vzdělávání rómských dětí, hledáním adekvátních výchovně vzdělávacích postupů, které by podporovaly kvalitu osvojování poznatků, vědomostí a dovedností u rómských žáků. Na základě zjištěných výsledků u souboru 260 rómských
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2000
Ukončení řešení
1. 1. 2002
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP/2003/GA0/GA03GA/U/N/9:7
Datum dodání záznamu
19. 5. 2008
Finance
Celkové uznané náklady
959 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
959 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč