Implicitní pedagogické znalosti a možnosti autoregulace procesu jejich rozvíjení
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 1 (SGA02002GA-ST)
Hlavní účastníci
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Tacit Pedagogical Knowledge and the Self-Regulation of the Process of its Development
Anotace anglicky
The aim of this interdisciplinary project is to find the relationship between tacit and explicit pedagogical knowledge and to study the conditions of the self-regulation of their development process (at both the student and in-service teachers). The qualitative methodology (non-structured observation, teacher's biography method, ethnographic interview, case studies of students and their self-reflective reports) topped up with the experiment based on quantitative research procedures will be employed by the research team. Besides the relationship between tacit and explicit pedagogical knowledge the key factors influencing the development of tacit pedagogical knowledge are supposed to be the main outputs of the project. The interventions supporting the self-regulation of the process of the tacit pedagogical knowledge development will be suggested.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Těžištěm projektu byl výzkum procesu utváření implicitních pedagogických znalostí u studentů učitelství a hledání možností autoregulace tohoto procesu. Bylo zjištěno, že implicitní pedagogické znalosti jsou více vrstevnatou strukturou, která zahrnuje něk
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2002
Ukončení řešení
1. 1. 2004
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP/2005/GA0/GA05GA/U/N/B:7
Datum dodání záznamu
2. 6. 2008
Finance
Celkové uznané náklady
1 162 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 162 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč